News:

No significant change

Main Menu

Forgotten Battles

Started by ft, September 11, 2002, 13:03:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Wow!

Lagom till att segelflygsäsongen slutar... så praktiskt! Någon som känner för att leka attackdivision i Finland mot hopplösa odds?

Vilka delar hoppas i övrigt alla på?

Klar etta på min önskelista är en levande omvärld, med flygplan och fordon som inte är indesignade i uppdraget som far omkring och gör sina saker. DIs gamla Apache och Hind är typexempel. Som det är nu känns det som om man flyger i ett vaakum. Tätt hoplänkat med det är såklart en bra dynamisk kampanj, den behöver inte vara av F4-klass men den skall kännas "riktig".

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

radek

Hoppas själv på de nya online gametyperna.
Screenshotsen med märkta "front" gränser som är rörliga och styrs av vem baserna tillhör kommer helt klart att blåsa nytt liv i online lirandet för mig.
Coop är bra med tar tid att göra bra missions, en stor karta med objectives hadde vart suveränt.
Bombare bli väldigt användbara.
Ser fram emot de nya intressanta planen också. multiposition bombplan som inte behöver dyka eller flyga 300 meter höjd för att träffa ett mål.
För att inte nämna att de fixat till skillnaderna på hur plan uppför sig på olika höjder.
Och så har jag hört de ska sätta in en p40 också :) bara ännu en fighter iofrsig och inte ens latewar men ser fram emot att få flyga något man snickrat på själv.
Kommer bli suveränt, helt klart.

Radek

loke

Jag är rätt sugen på nattuppdragen med sökljus. Screenshotten set helt underbara ut.

Phlerp

Måste erkänna att det vore kul att ta upp IL-2 igen nu när det kommer lite nytt. Senaste tiden har ägnats åt ubåtskrig i SubCommand.... inte riktigt den action man kanske är van vid.

Jag hade dock lite problem med min Cougar i IL-2. Lyckades inte riktigt få samma känsla Ã,´som min gamla joystick hade, verkar som om Cougar passar bäst till moderna simulatorer.

Jotte

Eftersom det nu är ute även officiellt så kan ni ju kika på ett visst plan i dev update för 13/9.
http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=Olegmaddoxreadyroom&id=zyrei

Dags att packa de riktigt varma kläderna, Mäkkijärvi, här kommer vi! :D

Phlerp

Kan man ALDRIG få en Mustangfri simulator???? Varför skall alla amerikaner få bestämma hela tiden? Man blir så trött...

Kul med Gladiatorn, men det har väl varit bestämt länge? Jag hade gärna sett Jaktfalken oxo eftersom F19 hade den med.

Jotte

Det lär inte bli en super/fantasi Mustang i IL-2 som i många andra simar den figurerar i.

Vänta bara tills du får höra folk skrika "foul!!" när de blir totalt utklassade i regelrätta dogfights på de höjder som flygs på i IL-2. "Luftwhiners" kommer te sig som tysta möss jämnförelsevis.

F19 hade Gladiator (12 st) och Hart (4 st), inga Jaktfalkar. Jaktfalkarna skänktes till finska flygvapnet.

Jotte

Den blir inte flygbar i FB, endast AI plan. Den är dock planerad som flygbar efter FB släppts.