News:

No significant change

Main Menu

Battlefield 1942?

Started by griffin, August 30, 2002, 10:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Mmm, jag förstår vad du menar och eftersom jag inte lirat ofpr så skall jag inte yttra mig så mycket om saken.

Men jag tror det är lite som att jämföra äpplen och päron. Det är mer krigssimulator över ofpr och med väl planerade uppdrag och motiverade och engagerade spelare kan det inte annat än bli än motsvarade en F4 session fast på marken, gissar jag.

BF bygger lite på en annan typ av multiplay upplevelse. Närmsta bra jämförelse jag har är Tribes 2 som jag spelat ganska mycket. Här är multiplayerdelen i fokus snarare än realism och stämning (även om jag vill påstå att de senare finns där i olika utsträckning). Poängen är att ha många spelare, många olika roller, några enkla regler (snarare än ett specifikt uppdrag). Lite mer som en fotbollsmatch än ett uppdrag i djungeln typ.

Där tror jag att vi har det. BF har enligt mig en ganska så bra stämning, men poängen är att det är ett lagspel som vilket annat som helst (nja, men typ). SPel som ofpr är visserligen spel där man jobbar i team och lag men fokus ligger nog mer (?) på en tät och verklig stämning än nåt annat?

Så, det är lite olika saker och din jämförelse håller inte riktigt även om den åskådliggör på ett bra sätt hur olika de är.

Men din berättelse fick mig att lira spelet (ofpr alltså) :)

Griffin
snappahead

loke

En fotbollsmatch. Det var en rätt bra jämförelse faktiskt. Dessutom är ju parallelem med F4 också bra. OFPR är nog det närmaste F4 man kan komma på marken.

Jag har ju hört att Novalogic-spelen också skall vara rätt roliga om man gillar den mer actionbetonade varianten av multiplay.

Om ni vill vara med på några OFPR-uppdrag i samma stil som ovan så är ni välkomna att dyka upp på IRC. Koppla upp mot irc.newnet.net och hoppa in på kanalen #momoland. Där brukar vi samlas. Speciellt på helger. Eftermiddagen amerikansk tid.

griffin

Det skall jag ta och göra nån dag tror jag! :) Måste sparka igång spelet och lära mig grunderna först... var ett tag sedan jag testade det...

Griffin
snappahead

KeyCat

#11
Loke, blir grön av avund när jag läser ditt inlägg! Det är precis därför jag gillar OFPR så mycket och nyckelordet är teamwork :D

I början av sommaren var vi några NOSIG:ar som lirade men sen slog sommaren till med full kraft! Min förhoppning är att nu när hösten snart är här kunna dra igång ett regelbundet "NOSIG OFP lir" i veckan (typ det som håller på att arrangeras med F4).

Min fråga är:

 Hur många här har OFP Resistance och är intresserade av att samordna detta?

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Kanske bäst att svara i OFP forumet, ställde samma fråga där...
>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

Jasså det är sånt ni håller på med när ni är borta Loke :)

trevligt har ju varit med på nåt uppdrag när det var OFP vi körde men tyvärr är ju modem ingen höjdare men när det blir adsl (snart hoppas jag) får man ta o delta lite mer...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Den nya socket nätkoden i OFPR skall enligt uppgift fungera betydligt bättre än tidigare över modem. Har själv ADSL så jag kan dock inte bekräfta det.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Loke, det är ditt "FEL" att jag går och blir 400-500 spänn fattigare imorgon ev. :)
Sånt vill jag vara med på. :) :)

En liten fråga bara. Eftersom OPFR är ett Add-on, finns det redan nu en version med både grunden och påbyggnaden i samma box?

KeyCat

Jotte, känner inte till någon kombinerad version av OFP + Resistance. Blir nog till att köpa bägge var för sig men det är värt det :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<