News:

No significant change

Main Menu

Grand Prix Legends

Started by ft, August 24, 2002, 19:03:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

De som vill prova på något annorlunda och jäkligt roligt skall uppsöka närmaste ÖoB-butik. Såg Grand Prix Legends där för 39:- i helgen. Roligare kommer ni aldrig att ha för fyrtio spänn! Den enda racingsimulatorn, om ni frågar mig.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

Kan ju bara ta o instämma om att den är suverän men jag har lite svårt o hålla mig på banan ibland :) himla gott ljud i Ferrarin oxå :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

ÄLSKAR det spelet... så förbannat bra.
Finns enligt mig ingen roligare och mer realistisk bilsimulator.
Grym känsla, och bilen beter sig som den ska.
Och hur kul är det inte att ratta en V8 på 400 hästar, 500kg, samt ingen downforce att tala om. :)
Dock så är ju en riktig ratt lika viktig i det spelet som en joystick är till Falcon4..
Min rekordtid på Silverstone är 1:32:XX. Någon som har en vassare?
Alla generaliserar...

griffin

Jag har aldrig kört det själv, men jag har ett par kompisar som kört det sedan det släpptes och här lika hängivna detta spel som vissa här är hängivna Falcon. Jag har fått en hel del berättat om det.

Coolt att de modellerar fysiken så pass. De skrev en grym fysikmotor till spelet (som jag tror används, om än mer modest, i ett par andra spel).

Det är väl de många små detaljerna som gör det där lilla extra i en sim, som gyroeffekt när man gasar...

Kanske skulle köpa det, jag menar 40 spänn är ju inte ens en lunch! Men... fan, en ratt med ja. Hmmm, där gick priset upp! ;-D

Apråpå GPL... det var väl på den tiden då bilarna i princip hade samma styrka som idag men utan någon som helst aerodynamik, typ. Det var bilar för de hårda grabbarna! Sedan började det komma en massa säkerhetsregler, strömlinjeformade "karosser" och annat tjafs! :)

Griffin
snappahead

Fozz

Precis, bilar för hårda grabbar.
Man sitter tydligen i en cylinder fylld med bensin, och i princip inga säkerhetsannordningar.
40 spänn, då borde jag köpa en backup kopia också. Jag köpte mitt för 189 spänn för inte så länge sen. Har även hittat orginalet i stor låda för 350 spänn. Är faktist sugen på den.
Ratt är inte billigt, om man vill ha en bra.
Dock blev min ganska billig. Lånade hem en från jobbet, då vi har rattar så det blir över. :)
Alla generaliserar...

ft

Fozz,
rattar på jobbet? Vad är det för "jobb"? Spelaffär... eller modellagentur? ;)

Jupp, GPL utspelar sig -67. Det året körde man med trelitersmotorer, året efter begränsades de till 1,5 liter och sedan började vingarna förfula bilarna och göra fyrhjulsställ så gott som oanvändbara inom F1 (utom för Jean Alesi, då... ;)).

BRM hade en intressant lösning för att åstadkomma en trelitersmotor utan att ha tid eller resurser för att utveckla den. Bulta ihop två åttacylinders boxermotorer ovanpå varandra till en H-motor. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fozz

ft, jobbar tyvärr inte på en modellagentur. Skulle varit trevligt dock. Jobbar med spelutveckling...
Vi spelar faktist GPL i nätverk ibland på jobbet. Ruskigt kul, men tyvärr är vi inte så många som uppskattar fysiken i GPL. Många konsoll spelare vill hellre ha Sega Rally och såna spel där man slipper tänka eller kämpa på samma sätt. Det är ju jobbigt och man måste tänka på greppet och inte kan tejpa fast gasen under hela loppet.
GPL är fortfarande det bästa bilspelet för mig. GPL, Nascar4, och i viss mån Rally Trophy kan jag spela. Resten klassar jag inte som bilspel.

Var det nån som har bättre varvtid på Silverstone än mina 1:32:XX?
För isåfall så får jag en anledning till att dra igång det o bränna gummi igen. :)
Alla generaliserar...

Joakim

QuoteOriginally posted by Fozz
Var det nån som har bättre varvtid på Silverstone än mina 1:32:XX?

Har visserligen inte spelat GPL på en mindre evighet (även om det rockar stenhårt, någon som har koll på vart man kan hitta CPU-fixen?), men du är lite akterseglad, 1:29.8 i race i Ferrarin :D