News:

No significant change

Main Menu

ÃœberCougar !

Started by Silverback, August 12, 2002, 16:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Silverback

Fick precis höra att min moddade Cougar precis har kommit med posten. ÃÅ"berCougar utan slop och kullager-infattade gimbals :) Ser fram emot att få montera ihop och testa när jag kommer hem. Postgången till Australien och tillbaks tog dryga tre veckor (!!!) och kalaset gick på typ 1450:-... men det borde räcka för att hålla Cougarn i toppform inom överskådlig framtid. Sen kommer väl mina HOTAS COVERS snart... komplett med callsign broderat.

livet är en fest..

Hoppas ni alla haft en fin sommar, det värmde att höra om Weas husköp. Livet går vidare !

Silverback
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Silverback

Ingen digitalkamera tyvärr, men Terrapin har en fin uppsättning bilder på modden på sina sidor, http://cougarpages.f4freeware.net/ Finns också en hel del bilder på Cougar Worlds "hardware" forum, kolla i tråden "Mods & Tweaks".
Har installerat och allt känns stabilt och välbyggt, fram/bak-axeln behöver dock köras in, just nu fastnar stickan i maxläge framåt eller bakåt pga den starka friktionen, men det lossnar nog. sitter och juckar febrilt på stickan för att få den att lossna :p

Mera info kommer när jag kört stickan lite mer.

Silverback
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro

SledgeHammer

Nedrans! Du hann före mig. Min kommer nog om 1-2 dagar och då har det tagit 12-13 dagar. Länk till "Mods & Tweaks" tråden på CW finns i HOTAS delen av forumet =)
Mvh  - Stefan -

Silverback

OK, efter att jag monterat allt igår kväll så satt jag som jag skrev tidigare och "jobbade in" stickan, det behövdes, har säkert gjort 20+ minuters non stopp juckande. nu är stickan såpass mjuk att den inte fastnar i nåt läge.
Vad gäller "center play" så tycker jag kanske inte att det är helt borta, det är ojämförligt bättre än tidigare men en motståndet är avgjort mindre de första 3-4 millimetrarna.
KÄNSLAN är dock mycket bättre, trots att stickan alltså är tyngre att spaka så KÄNNS den ändå mera harmonisk och mera precis.
Som nån annan sagt på frugals "THIS is the stick I thought I was buying". Väl investerade pengar.
Silverback
Stockholm, Sweden

SledgeHammer

Bilder efterfrågades och bilder kommer här.
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Nå? Duger bilderna eller måste jag ta ett gäng nya? =)
Mvh  - Stefan -

Dewe

Hur skickade ni era delar?

Jag är också på gång att uppdatera stickan.

Vilka anlitade ni för transporten till Ian J i Australien? UPS? Fedex? Gamla hederliga postverket?

/Dewe

Edit - stavning.

Silverback

ledsen att jag inte svarat tidigare.
Jag skickade med postverket, köpte ett förfrankerat vadderat kuvert för internationell post, kostade typ 130 spänn.
Det tog ganska lång tid fram och tillbaka, över tre veckor som sagt, men det var det värt. Hade naturligtvis gått fortare med dyrare post.
Silverback
Stockholm, Sweden