News:

No significant change

Main Menu

Tom Clancy?

Started by Fozz, July 30, 2002, 09:46:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Fozz

Tjo, nu har jag läst ut alla Tom Clancy jag kunnat hitta hos släktingar o familj.
Köpte Rainbox Six för ett par år sedan när den kom eller när det nu var, och har inte läst någon nyare än den. Så någon som vet om en bra bok efter den? Eller någon annan författare för den delen som skriver om krig, flygplan, massförstörelse och annat trevligt?

Min kära "Vipers in the storm" bör komma vilken dag som helst, men den lär ju bli utläst på några dagar. :(
Alla generaliserar...


Dewe

För den som gillar Naval Aviation och Hornets kan jag tipsa om Robert Gandt, Bogeys and Bandits: The Making of a Fighter Pilot. Lättläst, nästan tillräckligt detaljerad, korrekt i alla detaljer såvitt jag kan se. Läsvärd.

Ett annat tips är William L. Smallwood, Strike Eagle: Flying the F-15E in the Gulf War. Berättad med utgångspunkt från intervjuer, och mer en återblick/inblick än en bra och spännande historia. Men läsvärd i alla fall. Även Smallwoods Warthog: Flying the A-10 in the Gulf War lär vara bra, men den har jag inte läst (än).

Och för den som inte har den i hyllan ännu: Robert L. Shaw, Fighter Combat: Tactics and Maneuvering. Bibeln. Definitivt inte skönliteratur, men en grym dos A-A tactics.

/Johan

SledgeHammer

Här kommer en lite lista på saker jag tycker är läsvärda:

Yeager, an autobiography
Bogeys and Bandits: The Making of a Fighter Pilot
Vipers in the Storm
Fighter Combat: Tactics and Maneuvering
D-Day
Scream of Eagles
Phantom over Vietnam
Forever Flying
Strike Eagle: Flying the F-15E in the Gulf War
Warthog: Flying the A-10 in the Persian Gulf War
Hornets Over Kuwait
Airwarriors
Feet Wet: Reflections of a Carrier Pilot
Fox Two!
Ironclaw
Wings of Fury
Every Man a Tiger
Fighter Wing
Art of the Kill

Om nån vill veta författare på någon av ovanstående så hojta!
Mvh  - Stefan -


Fozz

Okay, jag tackar för detta. Känns som jag inte kommer sakna nåt att läsa i framtiden.
Ska läsa klart Vipers in the storm, sen blir det väl att kolla in Bokus och Amazon igen.
Alla generaliserar...


SledgeHammer

Ojdå, glömde...

Marine Sniper: 93 Confirmed Kills av Charles Henderson. Ett MÅSTE.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Nej den har jag inte, vad kan det vara för någon?  Däremot är "One Shot-One Kill" av Charles W. Sasser och Craig Roberts OK ochså.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Jajemen... PSG90 är ett finfint geväder... :)

Men om jag får lista en personlig favorit så måster det bli AG90. Manligare vapen får man leta efter... Det skulle i så fall vara gamla hederliga KSP58... :D

Roligast är att skjuta AG90 i snö. Målobservatören måste sitta gränsle över rumpan på skytten för att vapnet river upp så mycket snö åt sidorna att han inte kan se något annars... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Tja,.... den ställningen som blir då kan ju betäcknas som vissa andra saker än direkt "manlig"...... :D

PSG 90 är finfint, kan man ju skjuta öga näsa mun med på 300 meter. :) :D