Black Shark 2 Released

Started by KeyCat, November 03, 2011, 13:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lupson

Quote from: Rivvern_ on November 15, 2011, 10:48:27
Tyvärr ser det fortfarande ut som en öken. Lite mer variation i terrängen hade inte skadat.

Till skillnad från vad? Nu spelar jag inte FSX, Rise of Flight eller nya Il-2 så jag har inte koll på allt. Jämför du med något speciellt spel/simulator?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Quote from: Dejjvid on November 14, 2011, 21:27:06
KeyCat, fixa 64bit så vi kan lira lite!

Hehe, det kan dröja ett tag till innan jag kör Windows 7 x64 på gaming burken men det kommer... Du, Lupson och Swebeast får spränga lite stuff ihop medans jag tittar på era screenshots :D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Quote from: Dejjvid on November 15, 2011, 12:06:05
Nu är det faktiskt vinter, då ser det väldigt lätt ut som ett ökenlandskap. Jag ordnar lite bilder till dig ikväll på en frodig sommar... ;)


Ja för fanken, gör det.

Dejjvid

Både yt och windows movie maker har förstört allt vad skärpa heter. Så jag tänkte inte ens lägga upp klippet. Men när jag ändå spenderat 20min på att ladda upp filmen så kan jag lika gärna länka den. Får försöka hitta något annat redigeringsprogram som kan exportera i lossless utan att det tar 4 dygn att exportera.


BS2

Eftersom filmerna blir dåliga så får du nöja dig med screenshots på skogen, jag återkommer snart.. :)

Lupson

Underbar framerate på din film Dejjvid. Kör du 1920x1200 med allt på max? Scheisse vad jag vill ha en ny rigg. Vad kör du?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Dejjvid

#29
Skärmen pallar inte 1920. Jag kör 1650x1050 allting på max.
När jag spelar in så låser den frameraten på 30fps.  Annars ligger jag runt 60 stabilt. Såg att det 'hackade' lite på yt filmen, det gör det inte på Fraps filmen.

GTX580, 16GB Ram, i7 2600K och en Sata3 SSD kör jag. Ska köpa en ny skärm, jag kör BF3 på ultra i 70fps, så jag borde kunna köra flytande på full-hd också.

Observera att jag har lägre fps i BS2 än jag har i BF3. Då är BF3 äckligt snyggt och detaljerat.
ED måste lägga ner lite mer krut på att optimera DCS motorn.

Här kommer lite screenshots.

Observera skuggorna på tredje sista bilden. Riktigt läckert med trädskuggor.

Edit: Sen värmer det mitt Svenska hjärta att det finns M90 camo som skin i BS2... ;)

Swebeast

Får tyvärr meddela att mitt exemplar av BS2 nu hamnar på hyllan, grafikkraven är för stora även för min iMac :'(

Jag vill ha flyt i mina spel och även om jag har försökt sänka allt, välja HDR, m.m så får jag inte till det.

Back to BS1....

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Det var tråkigt att höra. Har själv lite problem med A10c på High.

Känns som att mitt 5870 börjar bli lite trött. Får nog gå tillbaka till NVIDA snart.