Import och backup av kontrollermappning

Started by Rivvern_, November 21, 2009, 17:57:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Den inbyggda funktionen att kunna spara och ladda profiler för kontrollermappning i DCS: Ka-50 Black Shark fungerar mycket dåligt. Så efter lite forskande ha jag hittat ett sätt att kunna importera och göra backup kontrollermappningen manuellt.

Backup: Under "\spelroot\Config\Input\Aircrafts\ka-50\joystick" finns det flera filer. Dessa bör man göra backup på.

Importera: När man ska importera sina inställningar  vid t.e.x. ominstallation så börjar man med att starta spelet så det ska kunna skapa filerna som behövs. Gå in under Controls och avsluta sedan spelet igen. Under "\spelroot\Config\Input\Aircrafts\ka-50\joystick" finns nu samma filer som innan. MEN! De kan ha fått ett annat filnamn. Klipp ut filerna och lägg dessa på skrivbordet. Ta nu de gamla "backup" filerna och klistra in under joystick mappen. Jämför filnamnen. "Backup" filerna MÅSTE döpas om till samma filnamn som de vi precis lade på skrivbordet. Klart. Testa. Sedan kan du ta bort filerna du lade på skrivbordet.

KeyCat

Tack RR, vet att jag gör liknande I LO:FC och skall ta backup på DCS:BS när jag mekkat färdigt.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Fördelen med att köra en enkel sticka - det tar bara några minuter att mappa om knappar och axlar igen. Men tack för tipset ändå, någon gång ska man väl köra HOTAS...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names