News:

No significant change

Main Menu

Musiktråden

Started by Horizon, October 31, 2009, 16:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Horizon

Bängen trålar är underbart skön. Tyvärr kan jag inte säga det samma om Sten A Olssons Compagnie. :)

Nationalteatern hade en liten revival i mina ungdomsår (runt 93-95). Gitarrerna och halsarna gick varma när vi festade, rökte, snusade, hånglade, badade, åkte vattenskidor och övernattade på Oxholmen och Björkholmen utanför Ljungskile. Vilka underbara år det var. Är så glad att man gjorde allt det där och inte bara satt hemma och bakade kladdkaka och såg på film. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Jo, Stena Olssons... är en konstig låt, liksom hur kan man skriva en sådan låt och häckla ett företag för att det går med vinst? Så otroligt daterat, men uppenbarligen kändes det helt naturligt under den tiden. Men jag måste höra den ibland ändå, troligen mest för att den är så knäpp. Lite otajt, läspande sång, knappt hörbar text, boppers-känsla - måste reta gallfeber på många. I nivå med Äppelknyckarjazz när det gäller störighet hehe...

Danica, Germanica, Jutlandicia Hoooooh!!!!  :D Tur att det finns så många andra bra låtar.

Min sambo tvingar mig att sätta på hörlurar varje gång jag spelar Världsherravälde. Det finns bara krig.  :)

Horizon

Haha, ja Raubtier får även en del ögonbryn att höjas i det här huset. Särskilt när jag gormar med i texten till "Änglar" om att vägen upp till gud är sprängd osv. :D

F16_Filur

Kan bara säga att Dag Vag - Mariahissen är fruktansvärt bra. Verkar vara från 1980 med Kenny Håkansson (Kebnekajse) på gitarr.

F16_Filur

Den här är värd att postas bara för citatet  :)

http://www.youtube.com/watch?v=AwzaifhSw2c#

QuoteI smoked weed while listening to this song...

2 things happened:

1-My life philosophy changed

2- I thought my face was a clock

Horizon

Horizon

Frugans systerdotter som är 17 har tjatat om Hannah Montana i flera år och nu fick jag äntligen tummen ur och kollade upp vad det handlar om. Var faktiskt lite kul när hon gjorde "The bone dance" på biologiprovet (googla) och den här sången var ju inte så dum heller trots att det är mycket flaggviftande och ultra-US-of-fookin-A. :)

http://www.youtube.com/watch?v=M11SvDtPBhA#ws