News:

No significant change

Main Menu

Filmtråden

Started by Horizon, August 14, 2009, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Fick en försenad julklapp igår. DVD-boxen "100 years of horror". Jag älskar skräck och rysare och zombiefilmer så detta ska bli en fest. :D

http://cdon.se/film/100_years_of_horror_%2824_disc%29-11584427
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Såg True Grit igår och den rekommenderas starkt!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Ja den verkar fin, den ligger på listan över filmer som ska ses asap.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag gillar ju sci-fi så den här ska ses. Den har sågats rejält här och var men vafan, det var säkert av folk utan fantasi. :)

Battle: Los Angeles Movie Trailer Official (HD)

Battle: Los Angeles Movie Trailer 2 Official (HD)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

#60
På Salsams inrådan såg jag första avsnittet av tre i en serie om brittiska soldater i Afghanistan - Our War.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b01175hg

Mycket bra och sevärt!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Så fick jag sett Battle Los Angeles också och den var faktiskt inte så dum. Man får ta den för vad den är (rekryteringsfilm för US Marines?) och luta sig tillbaka i soffan. Folk på IMDB gnäller och klagar men jag kan nämna en handfull andra filmer i samma genre som är klart sämre. Som sagt, sevärd för en sci-fi nörd men kanske ingen klassiker. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Quote from: Swebeast on December 08, 2009, 07:40:44
Tittar just nu också på BSG (2003) Season 1, passar bra med 40 minutersavsnitt när man står på crosstrainern :laugh:. Den är inte lika bra som Star Trek serierna, dock ;) (gillade dock inte DS9)

Höstens favorit får ändå bli Inglourious Basterds, colonel Landa är min absoluta favorit, vilken skådespelarinsats!

Ursäkta sent svar... jag började se den här innan den kom ut på bio, men orkade inte med den ryska biografinspelade versionen.  :police: :laugh:

Så den glömdes bort, och nu fick jag låna den på äkta DVD. Håller fullt med, extremt stark "scennärvaro" och tycker han är jämförbar med Anthony Hopkins på den punkten. "Intimidating" är bara förnamnet. Undrar just vad han får för roller i framtiden. Tarantino är ju också rätt briljant som verkar ha skrivit hela dialogen/manus.

Favoritscenen är nog när han börjar prata italienska... han stoppar utfrågningen av von Hammersmark precis innan hon bryter samman, och börjar förlöjliga de utklädda basterds istället. Avslutar med ryggdunk och "Bravo!".  :D

Extramaterialet, "NationenÃ,´s stolhet" är riktigt bisarr, och där är en förlängd scen med Goebbels, precis innan Strudel-scenen börjar, där han skriker om att han har förbjudit all filmkritik.  :)

Fabelhaft!

Horizon

Inglorious Basterds gillade jag!

Här är två filmer som ska ses inom nära framtid:

'Source Code' Trailer

och

'The Adjustment Bureau' Trailer HD
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names