Bästa nya featuren i ArmA II?

Started by KeyCat, June 27, 2009, 22:23:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Om vi bortser från de problem/buggar som finns och som mest troligt kommer att fixas framöver vilket/vilka nya saker slår högt hos er andra?

Efter att ha lirat från och till den senaste veckan måste jag säga att den nya ljudmotorn gör allt mycket bättre. Vissa av ljuden känner man igen sedan OFP/ArmA men många är nya. Allt från utrustning som skrammlar, till subtila knak när du befinner dig i skogen, för att inte tala om vinandet från kulorna som flyger förbi huvudet eller ljudet från rikoschetterna och att flygplan nu låter som flygplan och inte som dammsugare :)

Språkpolis får gärna rätta alla mina meningsbyggnadsfel etc - orkar/kan själv inte, hick :D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Det bästa är att man kan springa med vapnet nere eller uppe i anläggning. Detsamma gäller när man smyger/hukar. Tycker det känns realistisk att springa med vapnet nere då man inte är i strid. Hur länge orkar man gå med vapnet i anläggning liksom!

Gillar oxå att man kan flytta sig när man laddar om.

ft

Quote from: RedRiver on June 27, 2009, 22:33:46
Gillar oxå att man kan flytta sig när man laddar om.

Tappar man magget en gång av tre då? :D

  /Menige K. Lantskalle

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Första gången jag gick en sån där stridsbana med Ak-5'an i anläggning tröttnade jag i armar och axlar efter några minuter. Sen var det ren vilja och rädsla för sergeanten som gick bakom mig som höll vapnet uppe. :)

Oj, urspårning igen. Jag skyller på ft.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Quote from: ft on June 28, 2009, 19:51:52
Quote from: RedRiver on June 27, 2009, 22:33:46
Gillar oxå att man kan flytta sig när man laddar om.

Tappar man magget en gång av tre då? :D

  /Menige K. Lantskalle


Det jag hatar är att man inte kan avbryta omladdningen.. Tex man börjar ladda om och det samtidigt springer fram en fiende med vapnet i högsta hugg. Ta skydd? Nää. Måste ju få i bandet i KSP:en först. Fippla fippla.. 

;)

ft

*sjunger*

Kula i loppet
Kula i loppet
Det är det bästa man kan haaaaaa!

Kula i loppet
Kula i loppet
Det gör en lycklig varje daaaaaa!

Om en stygging runt knuten vaggar
När du petar i nya maggar*
Är det i loppet sista bulan skall vaaaaaaa!

*slutar sjunga eftersom folk nu lagt tillräckligt med mynt i hatten för att jag skall anse mig färdigmutad*

Kanske lite småsvårt på just en Ksp iofs... i alla fall 58:an, om jag minns rätt. Ingen vill ju låta mig leka med 90:an, går det bättre där?

*) Enligt bestämmelser från internationella nödrimskommitén måste jag varna för att den textraden kan orsaka bestående men hos känsliga läsare

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Salsam


ft

Har Horizon fortfarande OT-rekordet?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus