News:

No significant change

Main Menu

Klerkans ArmA II server

Started by KeyCat, June 27, 2009, 10:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Klerkan har satt upp en dedikerad ArmA II server för Anrop/NOSIG bruk, servern finns i listan som [ANROP] Sweden BBB.

Om jag förstått det hela korrekt körs den på en Q6600 och en 100/10 MBit lina. Fortfarande lite oklart hur många spelare och hur stora mission det hela klarar laggfritt men det ger sig framöver. Den är precis uppsatt och jag misstänker att det krävs lite tweakande i config filerna innan allt lirar 100% men kommer att fixas under sommaren, vilket lovar gott inför hösten/vintern.

Vet inte exakt vilka uppdrag klerkan vill/kommer lägga in men han är säker öppen för förslag så posta här eller skicka honom ett PM.

Btw, välkommen till forumet klerkan och coolt du har fått upp en ArmA II server!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jättebra! Hoppas den pallar en del!

granQ

tills vidare gäller lösenordet 'anrop'
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Rivvern_

Servern fungerar bra! Men jag tycker att du borde köra en no-grass mod på den. Tycker inte att det tillför något när man väl spelar.

Subroc

nya lösen är: banan

hoppas det byts till hejsna snart så det blir enligt nosig/anrop standard

Rivvern_

12 som är inne och spelar! Vad sugen jag blir. Men jag har lovat Justin Case att flyga Lock On. En annan gång.

KeyCat

Quote from: RedRiver on July 03, 2009, 21:44:31
Servern fungerar bra! Men jag tycker att du borde köra en no-grass mod på den. Tycker inte att det tillför något när man väl spelar.

Smaken är som baken... Själv föredrar jag gräs så hoppas istället att det är valbart i uppdragen, då kan alla välja själv.

Snackade lite med Klerkan häromdagen och de hade kört med 50 spelare på servern vilket tydligen hade funkat bra :)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

njae... det laggar rätt bra med mycket hänglås skulle jag tyvärr vilja påstå.
Control
87th Stray Dogs VFW