News:

No significant change

Main Menu

NOSIG @ Facebook!

Started by Rivvern_, May 17, 2009, 19:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Quote from: griffin on May 28, 2009, 12:26:51
Nuka för guds skull inte hemsidan, gör som jänkarna med sina flygplan - stuva undan dem i lagringsbart skick för kommande behov :)

Jag förmodar att du är väl bevandrad i php etc men för enkelhetens skull bifogas redirect-script som jag använder. In me't i en index.php som du lägger i hemsidans rotkatalog...

<?php
header('HTTP/1.1 301 Webmail');
header('Location: http://fjutt.adm.gu.se/~baloo/forum/');
?>

Väl bevandrad... du vet att jag är grafiker va? :D

Nej självklart hade jag inte tänkt ta bort allt, bara döpa om indexfilen och lägga en ny med lite beskrivande text och länk till forumet. Jag kan visserligen forwarda också men jag tror det är mot One's hostingregler hur noga de nu kollar sånt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ja, jag vet det, men en smart sådan :)

Är det mot deras regler? Har jag inte funderat på... well oh well, har en på min hemsida och upptäcker de den antar jag att de inte skickar sidan till /dev/null utan säger till först. Annars jävlar... :)
snappahead

Obizzz

Quote from: griffin on May 28, 2009, 12:37:10
Ja, jag vet det, men en smart sådan :)

Är det mot deras regler? Har jag inte funderat på... well oh well, har en på min hemsida och upptäcker de den antar jag att de inte skickar sidan till /dev/null utan säger till först. Annars jävlar... :)

;D

Det var iallafall förut, kan inte säga att jag kollat reglerna nyligen, de hette ju till och med b-one på den tiden vi skaffade nosig.se.

Tror mest det handlar om att man inte ska se dem som ett sätt att skaffa en billig domän.

Skulle man mot förmodan bli upptäckt så får man nog en varning först.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

oki doki. Men... de ÄR ju ett billigt sätt att skaffa domän på :D
snappahead

Rivvern_

Här postas det hej vilt! Nu ska vi bara se vilken facebookgrupp vi skall använda. Verkar som det är Eddie som är admin på den andra.

Horizon

Ni ska ge faan i facebök och vara här istället! *viftar vilt med fingret i luften och ser ut som Kapten Haddock* :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names