News:

No significant change

Main Menu

Vart har jag hamnat?

Started by oqvist, January 04, 2009, 11:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oqvist

Hamnade här efter lite google sökande på diverse CH joysticks... Trött på billiga Saitek Joysticks som strular och det enda alternativet för vänsterhänta är ju CH Flightstick PRO eller detta http://snomhf.exofire.net/leftyHOTASdevelopment.html

Så lite nyfiken på historiken bakom nordic Simulator Group och vad ni gör? Kör ni organiserat i någon sim eller liknande? Black Shark etc?

Lupson

Tjenare,

ja du...jag tror Nosig började som en hemsida, möjligen med en mejlinglista eller något sånt, runt år 2000? Fokuset låg helt och hållet på Falcon 4.0 på den tiden.

Genom åren har Nosig framförallt blivit ett forum för flyg- och simulationsintresserade, där kanske inte själva spelandet kommit i första hand. Aktiviteten var lite större för 3-4 år sedan, men årligen sedan 2003 tror jag, har våra Halmstadsvänner arrangerat ett LAN runt påsktid där vi normalt sett alternerar mellan Falcon 4.0 / AF, Operation Flashpoint / ArmA och inte minst IL-2 Sturmovik. Ibland liras det online tillsammans också. Vi har också haft ett studiebesök på F7 i Sotenäs och en del av oss gör grejer ihop.

Just nu är det framförallt Black Shark som gäller, fast själv väntar jag på den engelska versionen.

Vi har en sällan uppdaterad hemsida: www.nosig.se.

Välkommen!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

oqvist

Trevligt. Själv är man mestadels åt simhållet och drömmer mig bort lite :)

den engelska versionen av Black Shark släpptes ju innan jul :).
Kanske man kan fiska lite efter wingmates här framöver när man får de nya grejerna och börjat få lite bättre koll.

IL 2 har man alla versioner av givetvis samt Armed Assault. Men då man fick reda om ARMA 2 typ samtidigt som ARMA släpptes och det var buggigt så blev det att man la det på is. ARMA 2 ska komma till våren liksom OP FP 2 vilket lär bli rätt så arkadinriktat iof.


Rivvern_

Välkommen!

Jag har just nu fulversionen av BS men väntar på den engelska boxen, alt steamversionen. Vi är ett gäng som flyger BS. Dock så är inget uppstyrt eller organiserat och de flesta krashar nog på egen hand just nu. Förhoppningsvis så kan vi styra upp detta och börja flyga när engelska versionen kommer. Nästa lan kommer definitivt innehålla en Black Shark del.

Du kan lägga till mig på msn: rivvern at hotmail.com

oqvist

har per.oqvist@gmail.com om det är fler som är intresserade. Ska Black Shark komma på Steam? Känns inte så vettigt kanske då Valve tar ruskigt mycket betalt av alla som vill lägga ut spel hos dem. Download funktionen från deras hemsida fungerar suveränt men använder tyvärr en form av Starforce.
Kollade på Steam nu men ser inget kommande där. Ubisoft har lagt till en massa titlar dock såg jag inkl IL 2 :).

Horizon

I begynnelsen var det MrJim och hans maillista hos Yahoo om jag inte minns fel... ska kolla lite här...jomen, flygspel@yahoogroups.co.uk var det... och allt var gott. Weas var med på ett hörn, liksom Zebra och Maverix. Sen kom resten av oss och inte långt efter att jag joinade någon gång under 1999 fick vi vårt första forum, som hostades av Snajper. Vi har bytt forum någon/några gånger, men databasen ska nog vara med från rätt långt tillbaka.

Resten tog Luppe rätt bra. :)

För övrigt anser jag att rotaviruset bör stanna hos min dotter och inte infektera min mage. Är trött på sånt nu. Godnatt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag tar nog och beställer engelsk Black Shark så jag får den i en fin plastförpackning med DVD-skiva, om det nu går.

Suck, så mycket spel. Så lite tid. Håller fortfarande på och njuter av Fallout 3, samtidigt som jag fick Call of Duty 4 och Mass Effect i julklapp. Därtill har jag precis bytt corp. i Eve Online, där man givetvis vill vara med där det roliga händer. Och imorgon är sista dagen på "jullovet" innan det är dags att återgå till vardagen.

Lyxproblem, hehe.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

oqvist

I hear you... Jag bojkottar MMORPG just för den saken... betala per månad då blir man ju pressad att grotta ner sig och de är ju liksom simmarna byggda för neverending stories lol

Mass Effect har jag inte rört än väntar på novint Falcon patchen. Just nu plöjer jag genom MGS 4 brutalt bra faktiskt :)