bra pris på samsung 24´Computer City

Started by ctrl, December 27, 2008, 14:22:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

de har en bra samsung 24Ã,´skärm för låga 2490:- i princip samma skärm som jag en gång i tiden funderade på att köpa för 12000:- (det vart en Dell 24Ã,´för 7995:- istället) Det är så jag funderar på att köpa en trots att jag redan har fler skärmar än jag behöver :-/... kanske två och ett till 4850. Då skulle jag kunna flyga med 3 24Ã,´på bordet :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Du är ju helt craaaaazy! Så stora skrivbord finns inte!

Horizon

Jo om man har ett sånt där hörnskrivbord a la direktör Jansson. :)

Jag är lite sugen på ny skärm som jag nämnt tidigare men frågan är om fru M tillåter detta. Gissar att ny soffa från IKEA står först på listan fortfarande. Sen vill man ju köra HD4850 i crossfire också... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

hehe, perfekt Control så blir solbrännan jämn i hela fejset, du blir nog fint brun på biceps oxå för några kläder kan du nog inte ha på dig när du är inkämmd mellan så många Watt!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Ajaj, bra pris på den här nu:

https://www.inet.se/bildskaermar/22-/samsung-tft-22---2233bw-svart/2202801/

Några plumpar i protokollet som ni andra ser direkt? Varför ska jag _inte_ köpa den? Okej, frun kommer att kastrera mig eller nåt annat hemskt, men det kan jag leva med. Dottern lever 2-årsrövare just nu så jag vill inte ha fler ändå... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Tja, därför att den har en skum upplösning, att den "bara" är 500 billigare än "min" 24', att jag hittar den billigare på prisjakt....

Det är säkert en bra skärm om du vill ha en 1680x1050 22Ã,´ men varför vill du det?
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Varför är det inte bra med den upplösningen? Kan inte ett smack om sånt mer än att jag har kört 1280*1024 på varenda skärm jag ägt sedan 1999. :D

Men jag litar på ditt omdöme och tekniska kunnande och kastar erbjudandet i papperskorgen. Inte värt att köpa något som blir så dissat av ctrl. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Tidigare var det självklart, små LCD/TFT skärmar skulle vara i 1024x768 och stora skärmar skulle ha 1600x1200. (Jag glömmer bort urtiden då 320x200, 320x256, 640x400, 640x480, 800x600 med flera var relevanta)

Sen började wide slå på TV sidan (men innan HDready/FullHD) och då vart 1920x1200 extra intressant eftersom den upplösningen kunde hantera alla wideformat plus köra 1600x1200 perfekt med svarta kanter.

Slutligen har nu Hd formaten slagit igenom på filmsidan och lär komma alltmer på spel också. 1920x1200 är då fortfarande en suverän upplösning eftersom den klarar alla äldre format utan omskalning och de nya med lite svarta kanter upp/nertill.

1920x1080 är ett ok format (nackdelen är problem med perfekt visning av äldre spel)

Upplösningar som aldrig varit och förmodligen aldrig kommer att bli bra är 1280x1024 och 1680x1050, dessa har varit vanliga på framförallt 19Ã,´skärmar. (Jag har en 19Ã,´med just 1280x1024)
Control
87th Stray Dogs VFW