News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Ja det där med convoyen var ju riktigt coolt. Jag och Horizonten fick göra en kallstart på plattorna och knappade panikartat igång helikoptrarna medans kulorna ven förbi. Tack för trevligt flygning. Datalänksträning får vi ha nästa gång med öppnare ytor och på privat server.

KeyCat

Ligger på TS en stund framöver om någon e på!

Synd jag missade igår men jag hade inte fixat en kallstart ändå, kör med LWIN-Home istället  ;D

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Tyckte att det här var lite kul:

"The Ka-50 is a big helicopter with lots of moving parts. In fact, if a helicopter is defined as a system of 10,000 moving parts surrounding a hydraulic leak, all trying to get away from each other, then the Ka-50, with its dual contra-rotating coaxial rotor blade system, has 20,000 moving parts and two hydraulic leaks."

:)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Ja, ibland känns det verkligen så när man vinglar fram som speedad kråka. I morse märkte jag att trim enbart bör appliceras vid någorlunda stabil flykt annars kan man få sig en rejäl åktur :)

Ligger på TS en timme framöver tills ArmA II CF kampanjen drar igång.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jag kommer att flyga om 10 minuter ungefär.

Horizon

Körde ett kul uppdrag på en "no-name"-server ikväll. Dagtid (!) och mängder med mål att skjuta på. Skulle ta en bro först, sedan en stad som var nerlusad med MRLS. Mitt i bro-striden dök två Apaches upp. Jag sköt stjärtrotorn av den första med en välriktad salva 30mm HE. Inte mycket som håller ihop då. :)

Jag fick tag på två MRLS innan ett Hawk-batteri fann mig då jag hade råkat stiga ovanför 100-150 meter. Nerlusat med Linebackers och Vulcans runt staden så det tog ett bra tag att rensa. Tyckte mest vi startade om från FARP'en hela tiden. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Horizon är ett riktigt flygaräss, så länge autopiloten är på!  ;)

Vitus

Förlåt att jag inte kom tillbaka inom rimlig tid.
RL satte käppar i hjulen..
Nästa gång..
Nattmission var inte något som tilltalade mig..  :D