News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

watar

Quote from: RedRiver on November 06, 2009, 23:03:52
Tack för en trevlig Black Shark kväll! Mission Successfull! Watar tar reda på hur datalänken fungerar lite mer exakt så kan vi köra mer med den nästa gång.

Tack själv :)
Tror jag listat ut hur det fungerar, kan inte säga att jag riktigt förstår logiken i systemet men det verkar funka. Vi får ta en kväll och öva.
Morgondagen ska ägnas åt att strypa Telia men kvällen finns nog ledig...

Horizon

Det var ett intressant uppdrag, lagom svårt. Kul med AH-64'orna som kom farandes. Våra stridsvagnar sköt duktigt på dem, mycket spårljus i luften. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Vitus

Jag önskar jag kunde vara med ikväll om det blir något. Men vi ska fira far ikväll istället för imorgon
Kanske kan köra lite när jag kommer hem men det blir nog sent.

Jag försöker komma vidare i den första kampanjen i BS. Har lyckats ta mig över dom höga bergen
in i fiendeland man blir nerskjuten av en annan helicopter efter ett tag.. shit han tog ner tre av oss
före vingman 4 fick honom.. kass.   :D
Är det någon annan som har haft problem att komma över bergen?
Dom är riktigt höga, jag har svårt att få min kärra att stiga tillräckligt ibland,
ligger på gränsen med Collectiven hela tiden när jag ska stiga riktigt mycket. Antar att den höga luften
också gör att det är svårare att få bra stigning så klart.

Horizon

Glöm inte anti-ice på rotorerna och man behöver lite fart för att komma över har jag märkt.

ft

Googletips: Translational lift.

Kort sagt: Det behövs mindre effekt för att flyga om man har lite fart framåt. Det är därför man kan göra en rullande start med en helikopter som är för tung för att hovra, och därför man inte kan hovra eller flyga sakta på hög höjd.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Det blir nog lite BS senare. Mellan 21.00 - 22 kanske. Vi ses på TS om nån vill va med.

Rivvern_

Vad är nu det här?! Jag ser att två Hindar är kvar på servern! Ni har väl inte svikit ert fosterland genom att åka hem och lägga er?

Horizon

Jag blev förbannad när jag för femte gången blev nedskjuten av en Hind och var tvungen att gå genom hela startproceduren igen. Ett jävla väntande hela tiden... Går det inte att ställa in så att helikoptern är "up and running" när man hoppar in i cockpit? Jag testade bara ramp start i Falcon en gång, nu minns jag varför. Har inte tid att sitta och fippla med knappar. Dessutom får min helikopter ibland rena spelet och vevar omkring som en sjösjuk fiskmås och gungar från sida till sida utan att jag gjort något. Vid nästa start kan det vara helt normalt igen. Jävligt irriterande. Man flyger som bambi på hal is. >:(