News:

No significant change

Main Menu

Norge väljer JSF

Started by griffin, November 20, 2008, 17:50:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Bra Rivvern, in med lite optimism här! Vi kan inte enbart vara  sura och bittra här. En JFS på en flydag vore finfint. Om de vågar ta hit dem då ;)
snappahead

Horizon

Med tanke på att tallskogarna runt svenska flyguppvisningar kommer att vara fulla med Iglas, så har jag förståelse om de håller sig borta. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

hehe, dessutom eftersom Gripen inte klarar täcka norges behov så kanske det är såna stooora skillnader att JSF inte ens kan flyga i Sverige.. kanske är något med jordensmagnetfält eller något, vem vet.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Ja är det inte det så ska jag se till att de åtminstone får testa med tall- eller grankåda i den där übertuffa vrid- och snurrbara motorn. De har säkert tänkt på allt i sina "simulationer". Flygetyget borde ju åtminstone kunna hämta och lämna oljeborrarbetare ute vid fälten kan man också tycka. De kan sitta i en sån där ballongflygarkorg undertill.

Nä, jag tänker inte vara positiv när såna quislingtyper raljerar osanningar om vår kära Grip. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

oqvist

Men vari ligger hotbilden för Norge? Det är klart som fan att det är politik och pengar som styr. Men jag förstår inte att de inte bara kan säga snarare än att kyssa USA i arslet än mer genom att påpeka hur kasst GRIPEN är lol

Fattar inte varför Sverige och Norge plöjer ner miljarder i sina flygvapen helt meningslöst...

Horizon

Ja vi borde göra jordfräsar av hela rasket. Eller varför inte ett museum med alla Gripenplan vi tillverkat? Inträdesavgiften borde kunna täcka lite av kostnaderna för projektet.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Horizon on January 04, 2009, 18:13:50
Ja vi borde göra jordfräsar av hela rasket. Eller varför inte ett museum med alla Gripenplan vi tillverkat? Inträdesavgiften borde kunna täcka lite av kostnaderna för projektet.

Vill du att vi skall kalla dig Wetterstrand, eller? Måste vara skönt att vara henne och inte behöva låta intelligens stå i vägen för alla ljusa idéer som poppar upp... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Vänta, jag vet. Vi droppar hjälpsändningar i BK90 till behövande! Varje bomblet borde kunna bli ett survivalpack i miniatyr. Typ tandborste, tandkräm, kondom att samla vatten i, nål, tråd, krokar, alvedon, Nickel, tändstål osv.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names