News:

No significant change

Main Menu

Norge väljer JSF

Started by griffin, November 20, 2008, 17:50:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

griffin

Hur förkastligt och puckat Ghostrider-fenomenet än är kan jag inte låta bli att småle lite när jag tänker på det. För se såna skitfilmer som dessutom visar hur brott begås, det gör jag absolut inte!  ::)
snappahead

Horizon

Jag gillade den typen av filmer tills jag själv körde åt helvete och fick ligga på sjukhus med brutna ben och inre blödningar (jag hade änglavakt). Jag var en idiot, så kan man enkelt förklara varför jag körde av vägen. Jag grät i flera dagar efteråt när jag tänkte på att jag dagen innan kraschen hade haft med en kompis bakpå och kört lika fort på samma ställe. Han hade inga skydd utom en för stor hjälm. När jag idag ser dessa filmer skulle jag vilja hänga upp förarna upp och ner för kråkorna att hacka på. Till slut kör de ihjäl någon oskyldig och då är det inte så jävla roligt längre.

Fatal Motorcycle Accident
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

snappahead

Horizon

Från en av kommentarerna till klippet:

"Up north we got kids like this, riding crotch rockets, no leather, just a t-shirt and no helmet. We call them organ donors.

We have deer - big deer. One night we hear this BANG and we go up to to the road see what's going on. We find the bike in the road and a dead deer.

The bike is a crotch rocket with temp tags. The ambulance driver says he sees that all the time. Fast bikes, brand new, young (17) riders, temp tags.

They foud the rider about a half hour later in a tree."

ft

Jävla praktidioter på de där två vägarna. Och en hel del vettigt folk också, men de försvinner som totalt bakom rikspuckona.

Tyvärr är det så att det finns inga substitut för poliser. Skall vi ha lagar måste det finnas möjlighet att se till att genomdriva deras efterlevnad också, annars kan vi lika gärna ta bort lagarna. Det finns lagar som förbjuder det beteende som är allt för vanligt på dessa två stackars vägstumpar (vad är det som är så farligt med att lämna riktnummerområdet, f ö?) och med tillräckligt med tryck på de som bryter mot dessa lagar så skulle puckona nog snart bli trötta på att vara där.

Men hela poliskåren sitter och fyller i blanketter i inre tjänst, så idioterna får fortsätta år efter år. Det är bara tur att de inte kört ihjäl någon annan än.

Sen blev det väl lite bättre när det var lekkvällar på Barkarby. Dessa stoppade dock polisen efter att ha sett några enstaka individer som körde på bakhjulen därifrån. Kändes inte helt logiskt. Gissningsvis var de väl trötta på att behöva jobba kvällar...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Ta den där slingriga vägen och bygg den full med chikaner och fartgupp.

Obizzz

Quote from: ft on May 29, 2009, 21:08:13
dessa två stackars vägstumpar (vad är det som är så farligt med att lämna riktnummerområdet, f ö?)

Finns ju massvis med trevliga småvägar inom vettig radie från Stockholm, fattar inte varför man måste överbefolka vägarna så.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon