News:

No significant change

Main Menu

Då - nu - snart!

Started by KeyCat, October 15, 2008, 17:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har ju hänt en del sedan OFP släpptes 2001 :)

OFP



ArmA



ArmA II



/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Är det HDR på ArmA2 bilden?

ctrl

Reflekterar snarare över hur lite som hänt de senaste 7 åren jmf utvecklingen de 7 åren före dessa...

Jag tycker iofs att OPF, Arma och ArmaII grafiken räcker till, det är inte förbättringar av grafiken jag vill att de skall prioritera, hellre att de lägger mer tid på bättre AI och sättet ens gubbe rör sig på, jag tycker tex att det är helt sjukt att man inte kan avbryta en rörelse/animering och slänga sig direkt.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Quote from: ctrl on October 15, 2008, 19:26:26


Jag tycker iofs att OPF, Arma och ArmaII grafiken räcker till...

Vad har hänt? Var det en positiv vibb jag kände där Control? Det var en känsla jag inte känt i dina senaste poster.   ;)

Horizon

Nivån av irritation i ctrl's inlägg går upp och ner med hans blodsocker. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Jag kan köpa en stor låda ferraribilar till dig nästa gång vi lanar ctrl.

KeyCat

#6
Ingen aning RedRivver men jag tror redan vi har HDR i ArmA.

Quote from: ctrl on October 15, 2008, 19:26:26
...hellre att de lägger mer tid på bättre AI och sättet ens gubbe rör sig på, jag tycker tex att det är helt sjukt att man inte kan avbryta en rörelse/animering och slänga sig direkt.

Håller med dig angående AI'n! Den är till viss del förbättrat i ArmA men inte så mycket jag hade hoppats på och dessutom var det inte förräns efter patch 1.12 som det började likna något. Innan dess kunde (inf) AI'n inte ens gå över broarna och sen var det det med deras "uber-triangulerings förmåga" varje gång du avfyrade ditt vapen oavsett om de såg dig eller inte, AI'n vet mkt lite/inget om suppressive fire etc etc!?

Vi får hoppas att BIS jobbar hårt på AI'n i ArmA II och vissa tecken tyder på det, minimi krav är en dual-core CPU där ena CPU-kärnan skall dedikeras till AI, men som alltid återstår det att se...

Vad det gäller animeringarna så intalar jag mig själv att jag även har 30+ kg packning och då blir det lite mindre irriterande ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

granQ

alltså jag instämmer.. vad har hänt?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)