News:

No significant change

Main Menu

Georgien vs Rasski Federatze

Started by Horizon, August 08, 2008, 21:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

The shit finally hit the fan. Det var ju oväntat.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Ja, minst sagt. Vi får vara glada att vi har dåligt med ryska minoritetsgrupper i Sverige. Den ryska björnen rör på sig. Nästa gång kan det vara Baltikum, om man målar f-n på väggen.

Vad har Georgien att sätta emot? Har ingen koll alls, men jag antar att det är gammal sovjetmateriel.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

#2
Tyckte mig läsa att dom har en del utrustning från det stora landet i väster.

Edit. Fast enligt WP så verkar det mest vara rysk...
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Georgia
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

Georgierna hålls rätt friskt om ryggen av det stora landet i väst, bland annat som följd av sina ambitioner att gå med i NATO och för att de har 1000 man i Irak. Skulle anta, utan att veta, att en hel del materiel har kommit med i det.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

På CNN nämndes det att det finns en del amerikansk materiel i landet, plus att USA redan utbildar Georgisk militär sen ett tag tillbaka. "Military advisors" som det så fint heter.

Nu verkar ryssarna ha bombat skiten ur minst en av de georgiska hamnarna och Abchasien tar chansen de också.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

DEN stora hamnen. Den tidigare stora hamnen låg i den tredje utbrytarprovinsen, Adzjarien, så de fick bygga sig en ny eftersom de inte hade full kontroll på området.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Vilken soppa. Och mitt i skiten sitter en massa civila oskyldiga.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Lyssnande på en intervju med Rysslands ambassadör i USA på CNN, han argumenterade genom att säga att Ryssland bara har fredsbevarande styrkor som tyvärr tvingats till "fresskapande" åtgärder.....  Skulle man inte kunna säga att läget var precis likadant i konflikten mellan USA (NATO?) och Serbien när det gällde Kosovo. Jag vet fan inte vem man skall tro på längre, jag misstror alla som med militära medel vill genomdriva sina idéer.
-Brat