News:

No significant change

Main Menu

Problem med MS uppdatering 2008-07-09

Started by Horizon, July 09, 2008, 12:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Har xp inställt på att säga till när det finns uppdateringar att hämta. Idag fick jag en säkerhetsuppdatering och den gamla vanliga "verktyget för borttagning av skadlig programvara". Installerade båda och startade om datorn med resultatet att uppkopplingen mot internet inte längre fungerade. Gjorde vad jag kunde för att rätta till det, men det enda som funkade var att avinstallera säkerhetsuppdateringen som kom idag. Något att tänka på för er som kör xp.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

AndersO

Installerat båda och internet funkar fortfarande :p

Har xp sp 2.


ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

ctrl

Installerat det på tre burkar, fungerade på alla.... Men tack för varningen, det är aldrig fel att skapa en manuel återställningspunkt innan uppdatering.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Har också SP2 installerat. Funderar på vad som kan vara felet hos mig. Så här ser uppdateringen ut:

-----

Storlek: 504 kB - 1,0 MB

Ett säkerhetsproblem har upptäckts. Problemet kan göra att en fjärrangripare kan förvanska en systemåtgärd eller ett systembeteende på Microsoft Windows-datorer utan användarnas vetskap. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. När installationen är klar kan du behöva starta om datorn.

Mer information om den här uppdateringen finns på http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=119620

-----

Jäkligt smart att skydda burken genom att sabba uppkopplingen helt och hållet. Inte en chans att någon kan ta över datorn utifrån då. Heja MS. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names


Rivvern

Jag hade inga problem med den uppdateringen.

ctrl

h.kan länk är säkert förklaringen, Horizon tenderar ju att ha en massa anti-virus-brandväggstjafs på sina burkar.... som jag sagt så många gånger förr: Skyddsprogrammen orsakar mer skada än det skit de skall skydda mot ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

http://www.idg.se/2.1085/1.171240

Samma anledning som i h.kans post. Värt att notera är dock titeln på den som uttalat sig hos svenska Microsoft - IT Pro Evangelist  :o undrar om han då möjligtvis kan frälsa Horizonten  ;D