News:

No significant change

Main Menu

Salsams Dator köp

Started by Salsam, May 22, 2008, 23:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Ingen dum idé. Men vart hittar jag ett sådant nu?

Rivvern_

Hittar inget till vettigt pris. Finns för 2500+ frakt men då känns det som att jag kan köpa ett 9800 för samma peng.

Bax

#18
När vi endå snackar prylar!
Vilken skärm skulle ni valt av följande två:

Samsung 245B 24"
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM245B

eller

Dell UltraSharp 2408WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildsk%E4rmar/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=147256

Den senare är aningen dyrare, är den värd det??
mvh
Bax

Edit: Fixade länkningen lite. (och tog bort Bax kommentar angående det) /fluff
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Tja, Dell har HDMI (Jag är jävligt nöjd men min Dell...) men jag skulle nog ändå gått på Samsung, prisskillnaden är för stor.
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

#20
Vad jag kommer ihåg så hade Ghost (87:e) studerat detta noga och hans utvärdering var Benq och sedan Dell som tvåa och han menade att där är vissa skillnader som man kanske inte tänker på först som tex hur skärmarna hanterade färger som tydligen spelade rätt stor roll tex. Samsung 245B var betydligt enklare och mer budget än Samsung 244T.
HDMI, hur viktigt är det om man inte har någon playstation och liknande?
Det är så surt att man inte kan testa DELL någonstanns.
Tack för länkfixet Fluff  ;D
mvh
Bax

Edit: en annan skum grej, kolla specs. Dell påstår sig ha 4000 Candela/ m2 ???? kan det vara rimligt eller har det blivit en nolla för mycket??????
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Samsungs och Sonys displayer tillverkas i deras gemensamma fabrik, de är definitivt uppe i toppen kvalitets och featuremässigt. Jag vet inte vart Dell tillverkar sina displayer. (Som sagt jag är nöjd med min) Du skall inte göra som jag och fundera på en 40-46Ã,´fullHD tv som datormonitor???

HDMI är mest bara en smidig kabel för moderna datorer, konsoler och annan hemmabioutrustning....

Jag ska försöka vänta tills efter OS och den förväntade prissänkningen innan jag slår till, men det kliar i fingrarna.
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

hehe, jag har redan beställt en 40" samsung Full HD men den får jag inte gömma i lekrummet. Sen har man ju ett problem med skalningen i vertikalled eftersom där inte finns 1200 rader. Vissa program klarar ju att köras i 1080p men Falcon kräver väl fortfarande 4:3 i 2D vyerna, har du nån idé om man kan komma runt det på nått sätt??
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

#23
På MiniLIR i vintras såg jag Kukki köra på en fullHD 37Ã,´ skärm. Han förlorade nederdelen av MFD när han körde i 2D.

Att man missar lite yta är egentligen inget problem, problemet för mig men inte för honom... är att jag förlorar möjligheten att klicka med musen på de nedersta radernas knappar. MAO jag måste bygga MFD-knappar  ;D ;D ;D

Edit: Det är säkert en massa pyssel men förhoppningsvis tar någon fram en 1920x1080 2D cockpit snart, den upplösningen lär ju bli väldigt vanlig bland simmers framöver.
Control
87th Stray Dogs VFW