News:

No significant change

Main Menu

Folks syn på svenska(r)

Started by griffin, January 09, 2008, 16:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Om ni inte använt er av Urban Dictionary gör det. Ett och annat skratt utlovas, utöver risken att lära sig nåt fullständigt meningslöst. Som med de flesta internetkällor får man plöja igenom en del skit för att hitta guldkornen och en nypa salt behövs allt.

Av någon outgrundlig anledning hamnade jag där och sökte på "Swedish". Lite längre ned till vänster finns kombinationer av Swedish och andra ord. När man läser dessa blir man lite konfunderad (och äcklad)... vad fan har folk (=amerikanerna?) för syn på oss egentligen....

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Swedish+

För sakens skull sökte jag på "Norwegian" också och det verkar som om våra grannar lider av samma syndrom... Man kanske skall generalisera och säga nordbor...

Och nej, det är inte bara extrent konstlade och äcklande sexuella konster som beskrivs på Urban Dictionary - även om vissa sökord verkar ge anmärkningsvärt många sådana träffar, uppenbarligen.

JA. JAG HAR TRÅKIGT.
snappahead

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO