News:

No significant change

Main Menu

Uppdatera nosig.se

Started by Subroc, October 07, 2007, 15:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bALoO

Quote@Baloo. Vad har du egentligen Yllestrumpan till?

Den värmer när det blir kallt. Hjälper även vilsna själar på internet att hitta rätt.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Rivvern_

bALoO

En dejtingsajt kan vi kalla det. Ibland så träffas vi ju och gör saker tillsammans. Konkret så används yllestrumpan.se för Nosigs forum och tjänster kopplade till Nosig så som TS3 och TS2.

Horizon

Varför måste han peka ut något när det funkar att klicka på bannern så att man kommer till forumet? Kommer det inte alltid att fungera så? Byter någonting adress så att det plötsligt inte funkar? Eller menar ni att man ska kunna skriva in nosig.se i adressfältet och sedan hamna direkt i forumet? Sånt där med nätverk och annat trolleri lämnar jag till de kunniga, jag har fullt upp med att ladda om min 128mm L/68.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Yllestrumpan AB värmde en gång i den kalla rymden. "Original provider of woolen socks" vill jag minnas att vårt motto var.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Haha, dejtingsajt... den var fasen inte så dålig egentligen. Virtuellt fikabord/klubbstuga fungerar också. Men jag tror att en återaktiverat hemsida vore en rätt bra ide. Se den här tråden.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

2004 byggde jag ju ett helt Content-management system för Nosigs räkning, men hemsidan blev tyvärr inte särskilt levande ändå så någon gång 2007-2008 bestämde vi väl att helt skita i den avancerade (och extremt sällan uppdaterade) hemsidan och istället ha en enkel sida med banner, förklarande text och länk till forumet. Den låg väl alltjämt på Obizzz webhotell och var kopplad till nosig.se. Den hade vi ganska enkelt kunnat sökmotorindexera för att locka lite mer goggle-träffar.

Var den enkla sidan tog vägen vet jag faktiskt inte. För ett par år sedan blev sidan hackad, vet att Obizzz och jag fick lägga en kväll på att städa upp efteråt.

Bara vi har ett webhotell och nosig.se domänen tillgänglig har jag inga problem med att fixa iordning sidan så den ser hyggligt representativ ut med lite info och rejäla länkar till yllestrumpan och forumet.

Skulle vi vilja ha något mer avancerat kanske det går att övertala Baloo att installera t.ex. Wordpress på yllestrumpans server och sedan får vi be Obizzz att peka om nosig.se till wordpress-siten. Det är dock lite jobb för t.ex. Baloo i så fall att installera samt att någon (t.ex. jag) ser till att få upp en enkel hemsida på Wordpress. Fördelen är såklart att det är snorenkelt att dela med sig av nyheter till Facebook, sökmotorindexeringen sker på de hash-taggar man förser nyheter/sidor med osv.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Tekniskt så finns alla möjligheter. Jag är öppen för förslag. Wordpress kan jag dra in om det önskas. Grafisk profil och liknande får gärna någon, med bättre känsla för sånt än mig, hjälpa till med i så fall.