News:

No significant change

Main Menu

OS Shootout 2007

Started by KeyCat, September 04, 2007, 18:10:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Intressant SimHQ artikel och en av anledningarna till varför jag håller mig till XP Pro ett tag till...

 Windows XP Professional vs. Windows Vista Ultimate

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Å ändå tycker jag att de var alldeles för snälla mot Vista i kommentarerna. Om motsvarande skillnader hade funnits mellan två testade grafikkort hade man slaktat förloraren totalt... inte som nu, lite försiktigt antytt att man gör bäst i att stanna på XP :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Bra test. Har alltid undrat detta sedan Vista dök upp.

Horizon

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Intressant SimHQ artikel och en av anledningarna till varför jag håller mig till XP Pro ett tag till...

 Windows XP Professional vs. Windows Vista Ultimate

/KC


App app app, erkänn nu. Du sitter fortfarande med en partition Win98 och surar. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

aaaa

#4
Satt just och funderade på vad jag skall trycka in i min nya burk när den anländer i nästa vecka (hoppas jag). Detta var nog svaret.

Vista verkar ju snyggt och så, dessutom börjar det komma DX 10 spel som har coolare grafik, tyvärr har ju M$ valt att bara släppa DirectX10 till Vista. Kanske en dual-boot? Nä, det får nog bli WinXP SP2. (Kör fortfarande på SP1!)


Någon som har någon erfarenhet av Media Center operativ? Det finns väl både XP Media Center och Vista Media Center, dessutom en del andra leverantörer och Linuxvarianter. Vore lite coolt att göra om min nuvarande söta lilla Barebone till MediaCenter-dator. In med ett HD2600XT för AGP som har HDMI/HDCP och en USB-mottagare för DVB-C (om det nu finns, DVB-T finns för 500:-). Sen har man tillgång till TV, filmer, musik etc. på hårddisken och DVD:n i datorn. En fjärrkontroll på det så....prylar är kul!

Det är f.ö. Lupson som skrivit det här inlägget, råkade registrera "aaaa" av misstag härom veckan...men man kan inte ta bort sig själv tyvärr.

F16_Filur

Jag har XP mediacenter, men har inte själv använt XP pro på egna datorer, så kan inte jämföra så noga. Inloggningssäkerheten är enklare på mediacenter, tv-tittande med inställningar har funkat bra, inspelning även enkelt men har haft vissa problem att få ner program i sin fulla längd trots tillräckligt utrymme på disken. Sen har mediacenter ganska coola themes.