News:

No significant change

Main Menu

DC-8 supersonic

Started by griffin, August 22, 2007, 10:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Har helt missat detta. Intressant läsning och för min egen del ganska tänkvärt :D

http://www.dc-8jet.com/0-dc8-sst-flight.htm
snappahead

Andreas

Intressant. Ska ta med det till jobbet imorgon!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Brat

#2
Farsan har berättat att när han gjorde lumpen under 1961 på F21 som bandtraktor och snöslungeförare så fick han order om att mangla ett J29 Tunnan med bandtraktorn efter en flygning som en vild pilot genomfört då han passerat ljudvallen under dykning. Planet, som jag fattade det, hade lyckats landa men det såg enligt honom ut som korrigerad plåt, alldeles vågigt! Han och hans kamrat gömde en del instrument i spånet på ett av logementens vind, men glömde att hämta dem innan muck! De ligger säkert där än!
-Brat

Swebeast

QuoteOriginally posted by Brat
Han och hans kamrat gömde en del instrument i spånet på ett av logementens vind, men glömde att hämta dem innan muck! De ligger säkert där än!

Berätta var så hämtar jag dem nästa gång jag är där :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ft

QuoteOriginally posted by BratPlanet, som jag fattade det, hade lyckats landa men det såg enligt honom ut som korrigerad plåt, alldeles vågigt!

Den föga kända Saab J(unkers)52? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus