News:

No significant change

Main Menu

Stridspiloterna

Started by Phlerp, August 17, 2007, 23:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Har inte sett det än. Spelade in det igår så det ligger på dvd:n. Då har jag något att se fram emot ikväll.

griffin

Nice. Har den på disken, har inte råd med inspelningsbar DVD spelare. Får duga med Hub. Fungerar som en remote-inspelningsbar-dvd-spelare :D

snappahead

Horizon

Hade en liten kul film på hårddisken apropå Sk-60. Den är/var ju tänkt att användas som lätt attackplan vid en eventuell skarp situation. Får lite Falconkänsla när man åker med i upptagningen och vapenleveransen på slutet.  :)

http://hem.bredband.net/ermel/SAAB%20SK-60%20firing%20rockets.wmv
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Appropå dammigt i cockpit på SK60, när jag en gång i urtiden pryade på motorverkstan på F21 så kallade mekanikerna där den dåvarande motorn för dammsugare! ;D
-Brat

griffin

Fin rulle Horizon. Läcker vy ut från SK'n där man såg vingen. Antar jag inte en allför vanlig syn för SK-60 förare.
Brat, har hört den benämningen jag med. Syftar det på ljudet eller?
snappahead

Brat

Väät int, men det kan ju vara både ljudet och effekten som avsågs, de nya motorerna har väl lite bättre punch och mindre förbrukning!?
-Brat

griffin

Så, då har jag avverkat serien med. Så kom inte och prata om att vara sen FT :D

Har väl inte så mycket att tillägga, annat än att det väldigt kul och intressant. Sen tyckte jag kanske att de gav vissa elever lite väl mycket utrymme och andra för lite, men det var väl vissa som gjorde sig bättre på TV antar jag. Förresten, undrar hur många gånger ordet "högteknologiskt" yttrades.. mer reklamfilm för SAAB än försvaret minssann... :P

Sen hade jag nog hoppats på att få följa med lite längre under utbildningen, men men :) Har man sett nån som helst ökning av antalet sökanden sen serien sändes? Är det för tidigt att mäta? Och hur gick det sen? Med alla budgetkapningar, kommer de ens upp i luften?

snappahead

Andreas

http://wisemanswisdoms.blogspot.com/2008/01/luftslottet-som-sprngdes.html

QuoteFör Flygvapnets del innebär verkligheten just nu att en av divisionerna inte tilldelas någon flygtid alls, inga nya piloter kommer att kunna utbildas (m a o kommer tv-hjältarna att fortsätta stå kvar på backen vilket de gjort sen i höstas) och man kommer inte att nå upp till den erforderliga förmågan som krävs för att ha förband i beredskap för insatser utomlands.
Tråkigt men sant!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO