News:

No significant change

Main Menu

Blivit med hoj

Started by Swebeast, July 22, 2007, 23:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ft

Jag har en GSX400E -82 som jag tänker sälja. Går fint, 6000 mil. Drar lite olja, men inte våldsamt och man får se upp med billiga batterier med en elektronisk laddregulator från åttiotalet (lärde jag mig). Riktigt bra klassisk förstahoj som jag var väldigt nöjd med, enda nackdelen är att den inte går att köra upp på för tungt.

1400 spänn att helförsäkra helår hos Bilsport & MC, veteranförsäkring. Rejält körd i sommar av en polare som precis blev klar med kortet. Efter första säsongen med kort vill man ha mer kraft, men då har man ju också hunnit spara ihop. Har haft kvar den eftersom tjejen tänkte börja jobba på kortet ett tag, men så verkar det inte bli så nu skall den väck.

Vore det av intresse?

Mvh,
   /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Vill helst ha en tung som jag kan övningsköra på. Kan du lägga upp en bild på den?

griffin

Jag skall precis börja ta jag med... eller, nu är det några månader sen jag fick tillståndet. Dags att börja plugga och öva i den mån det går...

Trycket är hårt, min fru kör ju och svärfar kastar hojar efter oss. Nu har vi två, varav en i hallen och sen är det kanske en till på G... vill inte vara familjens svarta får mer ;)

Har ni tips på program/bok som är aktuell. Kan väl gå in och fråga nån körskola men helst vill jag slippa befatta mig med dem så långt det går. Plugga in min teori, kanske köra några avstämningslektioner så man inte lägger till sig med för många ovanor. Annars blir det privat så långt det går.

Vad jag vill undvika är att sitta med ett program som har inaktuella frågor. Skall jag lägga tid på att plugga skall det åtminstone vara på rätt saker menar jag :D

Så NOSIG kan ha en hoj-sektion med ;)

snappahead

griffin

Kul att du har börjat Rivvern!

Vad är min man måste ha för att få köra upp tung? Är det 750?
snappahead

Dubble0zero

Det där med teori är inte så svårt, det är typ samma som för bil men med några extra frågor, kan du bilteorin så är det nog 90% säkert att du klarar det...
Men det är klart, det är ju inte så svårt att hitta aktuella MC frågor heller, så det är väl lika bra att du pluggar lite...  :)
...000... =)

Rivvern_

Quote from: griffin on October 29, 2007, 09:32:25
Kul att du har börjat Rivvern!

Vad är min man måste ha för att få köra upp tung? Är det 750?

Allt över 125cc är tung. Men sedan finns det ju obegränsad och begränsad. Det är effekten som bestämmer det. Tar du körkort för begränsad så får du obegränsad efter att du haft körkortet i 2år.

griffin

Ok.Så vad är gränser för obegränsad? :)

Vad gäller teori, i teorin är det lätt. Men i praktiken är det bra om man har färska uppgifter om uppgifterna i provet. :D
snappahead

ft

För obegränsad måste man ha minst 700cc på uppkörningen. Helt logiskt eftersom marknaden kryllar av 700cc-hojar. Eller hur det nu var. Varannan körskolehoj är en uppborrad 650...

Rivvern: Skall leta rätt på en bild!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus