News:

No significant change

Main Menu

Armed Assault uppdaterat

Started by Rivvern_, June 11, 2007, 18:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

QuoteOriginally posted by RedRiver
            Det borde finnas dynamisk VD. Alltså att så fort man lyft med en helikopter eller ett flygplan så dras VD upp till vad man satt den på. Jag skulle nog kunna ha närmare 10 000 när jag är i luften.

Enkelt och fixa med några rader ArmA script ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Så är det exempelvis i senaste versionen av evolutionuppdraget :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Mikke_EAF331

Arghhhhh!!! Trodde jag skulle få spela Arma utan problem nu när nya patchen är ute (och jag blev medveten om den), men istället så har det skitit sig totalt. När jag försöker starta så händer - INGENTING!
Tittar jag i Task Manager så drar exe:n igång, men efter några sekunder stänger den bara ner sig själv, inget felmeddelande eller nånting, bara dött.

Har prövat att installera om, blir samma sak. Tar jag ut skivan och försöker starta så kommer den att klaga på att skivan inte är i spelaren, men stoppar jag in det blir det som vanligt ingenting.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

KeyCat

Låter som du drabbats av Securom's fu**-up!

To summarize:

for those unable to launch ArmA Securom version 1.08 application doesn't boot at all without any error message, there are fixed executables provided from Securom:

505 Games / Morhicon European/Interanation DVD version fix for 1.08 patch

Som tur är skall det vara en enkel fix med ovanstående EXE-fil.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

Jag hade ett liknande problem när jag skaffade Arma. Verkar som om dess antipiratskydd inte gillar virtuella diskar. När jag unmountade alla daemon-tools diskar så fungerade det. Någon nämnde att det även finns sätt att få datorn att tro att de virtuella diskarna är riktiga fysiska diskar. Har för mig att det är några registerinställningar som det finns program som kan göra åt dig. Men enklast är kanske att bara unmounta diskarna.... Om det nu är samma problem du har.

Mikke_EAF331

Tack Keycat! Det löste startproblemet, nu startar det som det ska, sen att det inte funkade klockrent för mig när jag testade nu kan bero på att jag hade andra tunga program igång samtidigt. :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Horizon

Installerade äntligen ArmA (har haft det liggande på skrivbordet sedan i mars) och upptäckte snabbt att jag behöver stänga av allt vad AF och AA heter, samt köra alla andra inställningar för grafik på typ "lägre än lägst" för att det ska vara spelbart på min dator. Heja. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names