News:

No significant change

Main Menu

Räkbåt

Started by griffin, June 08, 2007, 09:54:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Har varit ett helt okänt begrepp för mig fram tills nu. Någon på företaget tyckte det var ett bra sätt att ta en break från vardagstristessen. Och det var det nog allt. Men jag tror inte chocken lagt sig riktigt än.

Det kändes lite som om det var folk som inte hade råd/tid att åka finlandsfärja men ändå ville hinna med allt... eller om man vänder på det: det var finlandsfärjestämning med med charterflygandets hetsdrickande...

Sen är det uppenbarligen svårt att käka sig mätt på räkor. En veteran hade grundat innan (med mat!) - själv åt jag inte ens en rekorderlig lunch. Kommer inte kunna se på en räka på flera år tror jag.

Det var en stilstudie i hetsdrickandes ädla konst, men lika mycket en stilstudie i... människor. Kryddat med *otroligt* vacker skärgårdsvy. Att glida fram i sakta mak över blankt vatten medans solen går ned i en skärgård gör resan värd bara det.

Fan, skrivbordet gungar. Det är jobbigt att åka båt för en ovan. :D
snappahead

Horizon

Landkrabba. Jag hoppas verkligen att det var västkustsk skärgård och ingen "bräckvattentur". :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Ja det är viktigt att grunda rätt. Konstigt nog hinner man ibland  glömma bort att man glömde göra det under "intagandet", och historien upprepar sig till nästa gång... :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Landkrabba?!?!  Självklart! :D

Äsch, självklart var jag i Skärgården. Hade ni nåt i väster också menar du?

Just denna gång föll jag inte pga dåligt grundande eftersom jag nog tillhörde en av de få som inte drack nåt särskilt. Men att äta sig mätt på räkor är väl inget jag rekommenderar... så man bör grunda med det som orsak bara det. Skall man dessutom stötsupa med de andra...


:)
snappahead