Alouette II.. var eldledare..

Started by granQ, February 26, 2007, 00:11:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#8
Låter bra, jag kan åtminstone börja anpassa mitt gamla OFP para insertion script! Går ju att få den "neutral" med litet script tills en US/civil propkärra dyker upp ;)

Tankar...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Hmm fick en liten ful CTD samt detta i RPT-filen?

Quote
Face 1464, point 1715, face points 1715,1716,1710 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1466, point 1713, face points 1714,1713,1711 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1472, point 1737, face points 1735,1739,1737 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1481, point 1738, face points 1733,1737,1738 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3725, point 3433, face points 3433,3432,3426 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:1
Face 1335, point 1546, face points 1546,1547,1541 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1337, point 1544, face points 1545,1544,1542 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1343, point 1568, face points 1566,1570,1568 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1352, point 1569, face points 1564,1568,1569 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3543, point 3254, face points 3254,3253,3247 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:VIEW_PILOT
Face 1335, point 1546, face points 1546,1547,1541 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1337, point 1544, face points 1545,1544,1542 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1343, point 1568, face points 1566,1570,1568 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1352, point 1569, face points 1564,1568,1569 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3543, point 3254, face points 3254,3253,3247 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:VIEW_CARGO
RC_Be32K: RC_door - unknown animation source damper
In Vehicle: rc_be32k\rc_be32k2.p3d mising driver get in direction point
In Vehicle: rc_be32k\rc_be32k2.p3d mising cargo get in direction point

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

granQ

men du kör med något konstigt nedladdat sprocket va? ;)

Seriöst, ingen support på det dära.. funkade fint på tyska 1.0 och på 1.04 "english edition", samt testade på en amd 64 med gammalt agp kort och en ny intel burk med pci kort tjafs.

utan några som helst problem. Så sorry men tänker inte ens försöka reda ut det där.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

Testade igen, denna gången på Sharani och inte på den lilla ön vilket funkade betydligt bättre. Antagligen för att på Sharani finns en fungerande flygplats :)

Hur som helst, samma errors listas i *.RPT filen, kanske saker du inte kan åtgärda utan rätt verktyg men kanske värt att ta en titt även i din *.RPT fil. Tror inte det har något alls med 1.02 Sprocket versionen att göra. Den funkar helt klockrent i SP enda kända problemet är de välbekanta CTD'erna i MP missions med JIP etc.

PS: Förväntar mig definitivt ingen "support" på prylar som är gratis utan tackar för detta första paradrop plan till ArmA ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

fixade en Btr 80, största grejen (förutom att det är första gången någon släppt ett landfordon som går skjuta med och fungerande torn) är ändå NVG.. postar en låg upplöst version:



Okey, den har brister, men tycker ändå den är helt ok för simulera andra mörkesikten, variation förnöjer som man säger =)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

ft

Tycker iofs ArmA default var mest likt de (bärbara) mörkerkikare jag haft nöjet att leka med. Den scriptade ser mer ut som när det digitalbehandlats och hamnat på en skärm. Någon som kan ge oss en jämförelse med hur det ser ut i stridsfordon idag?

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

granQ

QuoteOriginally posted by ft


            Tycker iofs ArmA default var mest likt de (bärbara) mörkerkikare jag haft nöjet att leka med. Den scriptade ser mer ut som när det digitalbehandlats och hamnat på en skärm. Någon som kan ge oss en jämförelse med hur det ser ut i stridsfordon idag?

Mvh,
 /Fredrik

lite det som var tanken med den också, den är inte för att ersätta nvg på gubbar utan i fordon.. ett slags flir, skall se om kan tweaka det bättre.. typ ännu ljuskänsligare.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

granQ


går vidare lite off-topic i "min skapar tråd".. tyckte bara detta var så snyggt att om det vore "ny helikopter simulator" så hade man blivit köp sugen, eller bara jag som tycker det?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)