Smidigaste sättet att jobba med en PBO?

Started by KeyCat, February 23, 2007, 11:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Undrar vad det smidigaste sättet att jobba med en PBO-fil under utveckling är utan att behöva PBO:a varje gång man ändrar ett tecken eller dyligt?

Kommer ihåg att jag gjorde så i OFP någon gång tidigare men har tyvärr glömt hur jag gjorde! Förhoppningsvis kan granQ eller någon annan addon maker uppdatera min smått senila skalle?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Nu har jag egentligen inte så bra koll, men kan du inte lägga in det i en mapp och köra i alla fall?
Det funkar väl när det gäller uppdrag åt minstone...
...000... =)

KeyCat

Det är så jag kommer ihåg jag gjorde i OFP men frågan är var den skall ligga och heta exact? har provat i root och i addons men inget av det fungerar. Någon som vet?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

#3
När det gäller uppdra så är det väl missions den ska ligga i, jag höll alldrig på med addons, så det kan jag inte svara på...
Sen har jag inte så bra koll på ArmA, jag vet bara hur det var i OFP...

Edit:
Kollade lite i min OFP mapp, jag har mappar som heter ".noe" på slutet, det står väl för vilken ö det är på, jag vet inte om det räcker för att spelet ska se uppdraget, men det är kanske värt ett försök... (fast det blir väl ".sara" när det gäller arma)
...000... =)

KeyCat

Jag känner till hur det funkar för (opackade) uppdrag. Men nu gäller det addons...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Hehe... jo, misstänkte nästan att du skulle kunna det.. ;)
Men lika bra att skriva i alla fall, man kan få hjärnsläpp ibland och glömma saker...
Addons höll jag alldrig på med, så det vet jag inte, sorry...
...000... =)

granQ

Japp det går tyvärr vet jag inte, kör med winpbo och tar inte många knapptryckningar.

Då jag oftast har mina addons i en annan mapp än den som är i ofp/arma så funkar det bra för mig. Winpbo kommer ihåg vilken du pboade senaste och var den skall sparas i princip.

räknade, 6 klick är det, men jag är snabb ;)

Annat sätt är att ha mappen där den skall vara, installera kegetys pbo program och när du vill pröva klicka bara på createpbo.

För avancerade script som skall användas i Addon brukar jag göra dom i som "missions" först och prövar, när allt är klart så lägger jag över i pbon.

Vet har någon pdf där det står hur man skall göra, skall bara komma på var.


Annars är mitt största tips, lägg till -window i genvägen. Funkar så fint när man jobbar,prövar osv.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

QuoteOriginally posted by granQ
Vet har någon pdf där det står hur man skall göra, skall bara komma på var.

Hittar du PDF-filen så hojta granQ!

Funkar hyfsat att PBO:a med cpbo men ju färre steg det är i en process desto snabbare går det.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<