Artikelserie värd att följas

Started by KeyCat, January 27, 2007, 11:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Skall följas. Vi kommer att bli grymma teoretiker. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Hade varit skoj om vi någon gång i framtiden kunde dra i fält som en kordinerad och välslipad "NOSIG squad". Kanske sökt kontakt med något annat ArmA gäng på nätet och kört lite gemensamma uppdrag men som separata grupper/squads?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Hm,

Jag måste få vara griniga gubben igen och kommentera med att detta är minst sagt en felprioritering, vårt problem är definitivt inte kompetens... vårt problem är att få frivilliga ledare.

Jag är villig att dra mitt strå till stacken, men då måste andra först komma igång med att göra uppdrag, det blir lätt löjligt att leda i ett uppdrag man själv skapat. :) :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Jag är så kass på att leda. Men jag tycker det är kul. Salsam borde leda. Han arbetar ju med det :D

KeyCat

#5
QuoteOriginally posted by Control87th
            Hm,

Jag måste få vara griniga gubben igen och kommentera med att detta är minst sagt en felprioritering, vårt problem är definitivt inte kompetens... vårt problem är att få frivilliga ledare.

Jag är villig att dra mitt strå till stacken, men då måste andra först komma igång med att göra uppdrag, det blir lätt löjligt att leda i ett uppdrag man själv skapat. :) :-OO

Håller med och ledarna bör vara ledare av egen fri vilja. Däremot tror jag att för att bli en välslipad grupp krävs att man lirar med samma personer och i ungefär samma roller flertalet gånger för att kunna bli samspelta och lära sig hur man/de agerar i olika situationer.

Att ha alla hoppandes fram o tillbaks mellan leader/pilot/MG/sniper/AT/etc. mellan uppdragen är nog inte det effektivaste sättet att utveckla bra teamwork på.

Tanken med att lira co-op med en annan squad/gäng var även att man till 50% löste uppdrags problemet genom att man turades om att ha ett uppdrag att lira. Sen är det kanske ett önsketänkande att vi NOSIG'ar  - regelbundet - skulle få ihop en egen squad (9 pers) men ett fireteam på 4 pers borde ju gå!?

Hur som helst så måste ArmA "mogna" lite till innan det kan bli aktuellt...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<