News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Andreas

Kul att läsa att ni har haft det roligt, som vanligt! Nästa gång, då kommer jag också!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Som vanligt, kul. Dags att sussa!
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Slammer87th

Skrivandes detta hemma igen så börjar väl Nosigs påsk-lan 2007 i Halmstad lida mot sitt slut! Kanonhappening som vanligt! Hatten av för Halmstadgänget med RedOne i spetsen som arrangör och tillhandahållare av suveräna Lan-faciliteter!

Ett alldeles särskilt stort tack till Doc för ett suveränt jobb med upplägg och genomförande av IL-kampanjen och till Control för att ha hållit ihop ArmA-liret! Nästa år får du dock se till att komma med ett flygetyg ;)

Kul att du kom Bax trots att tiden var begränsad med Åreresa redan på lördagen :D

Jag saknade givetvis ett antal gubbar som GranQ, Horizon, Griffin m.fl. och hoppas få träffa er igen vid nästa Lan!

Sist men inte minst tack till alla deltagare för en trevlig långhelg och mycket kul lir!

/slammer

RedOne/ zalzam

Ett stort tack till Ander som fixade ALLT omkring, det jag stod för var lokalen :)
Vad är det som gör ett bra LAN ????
Jo, alla som deldager och bjuder till så att det blir trevligt.

Så till alla er som var på LAN;et ett STOR TACK, speciellt ni som stod för spel och hårdvara.

Hatten av för er alla ;)
------------------------

Lasse Sandberg

Dubble0zero

Ja, såhär dagen efter hemkomst så får man tacka för ett mycket trevligt lan...
Bra jobbat som vanligt av halmstadsgänget. Visst kunde vi ha varit lite fler mot slutet, men det var inte dåligt för det, många bra ArmA och IL2 uppdrag, stort tack till Ctrl och Doc för det. Den sista dogfighten i IL2 var riktigt rolig också... :D
Det var riktigt trevligt att träffa alla, jag ser verkligen fram emot nästa Nosig lan, får hoppas att det inte dröjer allt för länge tills dess... :)
...000... =)

predator

jonas Saslam Andersson tackar för sej mycket bra SOM VANLIGT , jag var sist kvar på plan med salsam in i det sista skulle vi köra. men nu är man hemma. tack till redone swebeast o salsam för ett bra lan hoppas på rematch nästa år , nu är det Internet som gäller fram tills dess. synd bara att jag sov bort halva första dagen men vad gör man när man är sjuk,, jag var ju där i allafall :D

ft

Vill instämma med föregående talare. Det var roligt. Det var intressant. Det var välarrangerat. Men det ord jag ändå först får upp när jag vill beskriva 2007 års utgåva av konceptet Halmstads-LAN är trevligt!

Trevligt folk, trevliga lokaler, trevligt boende, trevligt arrangemang.

Hatten av till RedOne, Swebeast, Sals... Samlsa... Sapld... äh... Martin då, och Doc, för deras insatser för att arrangera allt. Om någon arrangerade på ArmA så har jag ingen koll på den saken, men det var säkert bra det med i så fall. ;)

Och sist men inte minst, hatten av till alla er som var med. Som RedOne mycket riktigt säger, ingen sammankomst är bättre än sina deltagare. NoSiG är allt ett bra trevligt gäng. Och så jag, såklart... :p

Ha det!
  /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Tack allesammans för ett jättebra LAN. Det kanske inte var lika benhårt planerat som föregående år men det var minst lika bra. Vi har fått in rutinerna för det mesta såsom mat, sov och speltider.

Doc hade alldeles utmärkta missions till IL-2 med väl genomtänkta briefings med flygfoton. Vi var ryssar och drack Vodka. Kan tilläggas att vi även flög några uppdrag... Som sagt uppdragen var av toppklass så se till att du sparar det matrialet Doc det kanske kommer användas igen.. Men nästa gång vill jag flyga min älskade Spit.

Uppdragen till ArmA som de flesta var tagna från internet fast lite tweakade var bra men vissa var lite frustrerande då man dog alldeles för ofta och för lång spawntid. Fast det kanske är mig det är fel på   ;). ArmA funkade ju förvånansvärt bra med några enstaka krasher som säkert inte ens berodde på spelet. Jag, Salsam, Saslam, Swebeast och Vanheden lärde oss att laserbomba vilket var riktigt roligt. Synd bara att vi inte kunde kört med den nya Beta:n då viewdistance är modifierat. Detta lanets interna skämt kommer noga alltid vara. "Är det zombie2?"

Bland de tråkigare sakerna med lanet var studiebesöken. Det blev ju inga. SK60 simulatorn har vi ju tittat på innan men då funkade den inte 100% och nu så är den ju säkert uppgraderad. RB 70 simulatorn var ju mycket tveksamt att vi skulle få se vilket vi inte gjorde. Tråkigt. NÄSTA ÅR!   :) ;)

Salsam och Gothen hade med sig sina soft-airguns (mp5, m4 och någon typ av ksp) som de flesta har satt sina fingeravtryck på...

Nu har jag massa dokumentation från lanet. Dock så är det bara Frapsat från min synvinkel fast det kan vara kul ändå. Jag lovar inte att jag kommer att göra något men faller lusten på så blir det en lite rulle med screenshots och filmsekvenser.

Vilka dagar ska jag planera in för LAN 2008?
(btw. Ni som inte var där..... missade nåt...)

Jag skulle vilja veta vilka det var som var där.

RedRiver, Larry, Salsam, Saslam, Salsan, Gothen, Control, Dubble0zero, Vanheden, Phlerp, Fluff, Bax, Slammer, Swebeast, Redone, Lupson, FT, Mathe, Mike11, Doc

Känns som jag saknar några.. Vilka isåfall?