Servant Salamander - Släng dig i väggen Explorer!

Started by KeyCat, October 09, 2006, 20:14:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Ge Servant Salamander (skumt namn men skit i det) en ärlig chans och jag garanterar att du aldrig mer vill använda den improduktiva Explorern som finns inbyggd i XP för att hantera dina filer! Körde du Norton Commander på DOS-tiden så har du mycket gratis för det är exakt samma kortkommando...

 http://www.altap.cz/salam_en/index.html

Finns en freeware version som är OK men det är så bra att jag reggat 2.0 (och kommande 2.5) som är ännu bättre. Bästa investering jag gjort på länge! Personligen är jag nu typ 300% effektivare än med den där "peka-klicka-dra-skiten" de kallar Explorer  :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

#1
Skall testas!

Reagerade när jag såg Norton Commander, det är en gammal favorit. Men apråpå det, själv kör jag sen länge Total Commander (fd Windows Commander) och bara älskar det. Faktum är att det är det första shareware jag pyntat för, så bra är det :D

Kan inte leva utan TC, faktum är att kunde jag skulle jag dunka in det före operativsystemet på när jag skall installera på en ny burk =)

Har du kört Total Commander? För det verkar som om du värdesätter samma saker i Servant Salamander som jag själv värdesätter i TC...

Skall ge föreslaget program en chans!

edit: såg på deras hemsida att de försöker profilera sig som en replacement till det mesta, inklusive Total Commander. De listar argument varför de skulle vara bättre än total, och det skall bli kul att se om det håller.

En sak jag faktiskt gillar total för, är just gränssnittet. Det är slimmat, utan windowstjafs. Smaksak, det är snabbheten och ens effektivetet i programmet som avgör så att ett program har en windowslook betyder ju egentligen ingenting.

Vad jag menar bara är att jag är nyfiken på om deras argument håller. Sen kan det ju vara så att TC har saker som SS inte har och det är nåt SS knappast marknadsför i så fall. Inte meningen att dissa SS men eftersom jag alltid tyckt TC varit så oumbärligt måste jag ju försöka vara lite kritisk, både till utmanaren men även min favorit! :D
snappahead

griffin

#2
Tittade igenom listan på vad de anser sig ha som TC inte har. Det förbryllar mig lite: det mesta finns i någon form i total commander.

Vad jag tror de dock kan ha är just ett lite mer "modernt" gränssnitt då, men jag gillar ju oldschoollooken :D

Nej, nu blev jag bara ännu mer nyfiken på att testa ditt tips KeyCat!!

edit: testar för fullt.. de har *många* likheter, både SS och TC, men även med orginalet, NC. :D

Kommer med ett mer matigt utlåtande när jag har mer kött på benen =D
snappahead

KeyCat

Hej griffin,

Tror att SS och TC har många saker gemensamt och kör du redan TC så har du nog ingen större anledning att byta till SS, de gör i stort sett samma sak. Vad jag läst så har TC i nuläget mer plugins att välja på eftersom de ännu inte släppt SDK'et till SS...

Testade TC för länge sedan men vet inte riktigt varför jag inte fastna för det. Gillar precis som du avskalade program utan en massa knappar och ikoner som bara "förvirrar" en gammal hjärna som min.

Ägnade 10 min att skala bort allt (för mig) oväsentligt även i SS GUI så det nu är ett rent och mycket snabbt filhanteringsverktyg helt utan "bloat" :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Windows commander, är det, det som fanns till Amigan? Om det ser likadant ut så vill jag ha det om inte annat, för nostalgins skull :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

QuoteOriginally posted by Control87th


            Windows commander, är det, det som fanns till Amigan? Om det ser likadant ut så vill jag ha det om inte annat, för nostalgins skull :D



snappahead

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW