Intressant artikel om OFP + andra

Started by KeyCat, May 29, 2006, 16:48:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Mycket intressant! Är nog den bästa artikeln jag läst på länge.. Han rosade Raven shield ganska mycket vilket jag håller med om. Bara för nån att skapa ett sådant spel.. Om det är möjligt...

Andreas

Ja den var intressant.

Under "Round counts" så har iaf jag fått lära mig att försöka räkna avlossade skott för att kunna göra en taktisk omladdning.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Jag tror att det här med att räkna skott fungerar under övning/tävling men inte lika bra den dan man skjuter för att träffa någon samtidigt som fiendens kulor viner i luften :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



SledgeHammer

Räkna kulor funkar bara om det blivit en inövad reflex. Då görs det omedvetet. Mao inte så många som gör så. Spårljus först och sist i magasinet funkar däremot.
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Fast då talar du om det för fienden också. Det var ju det som var kritiken mot M1 Garand som amerikanerna använde under andra världskriget. Förutom att den inte kunde laddas om utan att skjuta slut på alla kulorna (är det där begreppet amerikansk patron ur kommer ifrån?), så skickades bottenbläcket ut med sista patronen vilket gav ett karaktäristiskt ljud ifrån sig. Trevligt att veta att man måste ladda om, men det tyckte tydligen fienden också.

granQ

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Spårljus först och sist i magasinet funkar däremot.

tanka hem SFP och kör med "tracer" magasinet, fungerar exakt så =)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

SledgeHammer

QuoteFast då talar du om det för fienden också.
...och därför ska man ha 3st på toppen av magasinet med. Kan bli en obehaglig överraskning.
Mvh  - Stefan -