News:

No significant change

Main Menu

RAF museet London/Hendon

Started by ctrl, April 30, 2006, 20:01:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Vet inte om jag vågar berätta :-/

Jag var på RAF museet igår, utan kamera :-X
Hur som helst, måste åka dit igen, ingen inträdesavgift, massa fina uppställda riktiga plan, KI100, ME262, BF 109, BF110, Stuka, Spitfire, Hurricane, P40, P51, P47 massa coola bombare och flera av de roliga plan vi flyger i IL-2/PF. Även flera moderna plan.

Varje gång jag ser WW2 fighters på 0-avstånd, kan jag inte låta bli att förundras över hur små de är (med enstaka undantag, men tom. P47an är mindre än vad jag av filmer fått uppfattningen av att den är.) Jag var riktigt sugen på att smyga mig in i ckp på en 109a eller 110an, om jag förstod det rätt så är 110an där, den enda välbevarade som finns.

Vilken toppenhelg, snabbt, enkelt och billigt. En show, Mamma Mia, ett museum, RAF och ett party... och hela tiden trevligt sällskap. :) Att det sen avslutas med en extra dag att ta igen sig på skadar inte :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Ohhh... så avunsjuk...

Jajaj, jag får väl sticka till london nån gång jag med...  
Bra att du hade det bra i alla fall... ;)
Men nästa gång så får du ta med dig kameran...
...000... =)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

#3
http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=143;t=002299

Andra som varit där med kamera :)

Jag flög inte själv, totalt kostade helgen mig mindre än 3000:- Hade jag flugit själv så hade jag inte ens klarat 10000 gränsen :-/

obs att det som visas i simhq tråden endast är från ungefär en tredje-fjärdedel av lokalerna :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Tar inte planet enormt med stryk när dom står sådär utomhus, eller är dom behandlade på något sätt?

Som exempel, den Viggen som står utmed E4:an i Söderhamn har blivit väldigt solblekt sen den kom upp där för ett antal år sedan.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

De två (spit och hurricane) som står utanför ingången är glasfiberskal. Med enstaka undantag är allt inne, riktiga plan :)
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Ja, jag var på Hendon när jag var liten, men minns det väl fortfarande. Fantastiskt ställe!

Finns många bra museer i London...
snappahead

Obizzz

Jag var där 2003, grymt museum.. är man i London bör det besökas
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst