News:

No significant change

Main Menu

NOSIG's LAN -06

Started by HotShot, April 13, 2006, 23:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

Först och främst: Ett stort tack till alla er som bidrog med lokaler och sängplatser, något som gjorde det hela både bekvämt och trevlig!

Doc lyckades få till ett kul och snabbt sätt att flyga IL2 på, när det flöt på så va det riktigt roligt. Personligen så skulle jag hellre kört vanliga missions eftersom dessa oftast inte omfattar lika många enheter. Vid vissa tillfällen var det ospelbart för mig, gick ju RTB utan minsta fight eller skymt av fienden pga 2-3 fps :-X
Briefingarna suddade ut eventuella frågetecken och organiserade flighterna.
Som sagt, bra jobbat men lite för krävande för mig just nu.

Några minuters förtvivlan efter första Falconflygning följdes av glädje :D när bandbredden ändrades och allt föll på plats (utom GBU:erna).
Stor credit till Maverix och CTRL (och alla andra om det va fler så klart) som knåpat ihop en liten kampanj till oss Falconärer. Skoj med en bra story och bra variation även om jag inte fick skjuta en enda Maverik ;)
Briefingarna va bra upplagda och det kändes bra att jag som nykomling fick förtroende, ansvar och en chans att visa att jag faktiskt kan ett å annat om Falcon.

Tack till er alla andra för en trevlig Halmstadsvistelse så ses vi kanske på F7 i juni eller på nästa LAN

Rivvern_

Då var man hemma i sin egna lya utan den härliga gemenskapen som vi hade på LANet. Känner faktist att jag saknar det lite. Det va grymt kul att träffa er alla.

Falcon gänget ska ha stort tack för att ni fixade så bra och välplanerade missions. Blandningen var ju kalas. Hade gärna varit med på alla uppdrag om tilllfälle hade getts.

Doc ska ju ha ett stort tack för IL2 och DCG. Det var nog bra att vi körde så mycket tester som vi gjorde innan LANet. Det funkade skitbra. Kartan och uppdragen var mer eller mindre perfekta. Jag hade ju lite strul med mitt IL2 i början men det löste sig ju. Och sen var det ju vissa som hade problem med FPS:en. Men det hela är ju trots allt en avvägning för Prestanda/Fullskalighet. Jag är imponerad över vad DCG kan åstadkomma så jag ska leka lite med den själv. Och Doc. Schyssta av dig att släpa med dig mig och Larry till skjutbanan så vi fick skjuta av oss lite. Det var härligt tryck i .45:an.

Tekniken funkade ju prima förutom några små missöden med TS men det är ju inget att snacka om. Tack Hotshot.

Oj.. Nu har väl de flesta slutat läsa.
Jag är supernöjd med detta lanet. Det funkade bättre än förra.

Swebeast och RedOne: Jag väntar på inbjudan....

ft

QuoteOriginally posted by Control87thdetta år var priset sänkt med flera 100%

The Global Nitpicker Association krävde att jag skulle fråga om du verkligen menar att ni fick betalt för att gå på LAN? ;)

I övrigt sitter jag och vrider mig i plågor över att ha missat det hela, även om det blivit skrämmande uppenbart att det var rätt beslut att inte åka. Nästa gång! Och förhoppningsvis inte på vårkanten, det är en dålig årstid för mig vad gäller att ha tid över. :-/

Tack även från mig till Halmstadsgänget, bara för den tyvärr outnyttjade möjligheten!

Ha det!
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

Även de bästa gör tankevurpor ibland ;) :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Här är lite bilder från förra LANet och screenshots från detta. Hoppas det funkar!

http://web.telia.com/~u93101243/

Bax

kan bara instämma med övriga inlägg :D
Lika trevligt varje gång men denna gång flög jag mer än tidigare.
Tekniken funkade!
Swebeast, Redone och Salsam är helt enkelt outstanding och jag bugar och bockar.
Tack
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Angående Maverix postade ljudupptagning så är det från mission 5 "Stormbringer". HotShot körde en upptagning direkt ifrån Teamspeak av Viper flight kanal (därav inga cockpit ljud eller awacs som hörs). Vårt riktiga mission var att slå ut broar med GBU inom en sektor. Först kör vi SEAD, CAP och inspelningen avbryts innan vi börjar slå mot broarna. En häftig detalj var att vi körde med egen FAC. Lupson i vår flight gick ner på lågan och tog visuell identifiering på broarna, skickade sen long, lat till mig som låg high cover och delade ut mål till våra wingmen. Detta fungerade utmärkt förutom en bugg i programmet som gjorde att större delen av bomberna föll kort. Dom andra flighterna upplevde samma sak.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

griffin

Kul med bilderna Rivvern!

Berätta gärna mer om LANet för oss som inte var där! :D
snappahead