News:

No significant change

Main Menu

OH MY GOD!

Started by Mr Jim, May 18, 2002, 11:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Den Gladiatorn på IL-2 Center gör enligt de regler vi har där.
Skulle förvåna mig mkt om Haddock inte kollat tex max ploygon antal innan han började. ;)

Phlerp

Låter ju betryggande. :)

Då kommer ju nästa fråga då. Har någon (mer än jag) försökt få Oleg att lägga till fler flygvapen? Jag skulle gärna se svenska flygvapenmarkeringar i spelet så man slipper måla dom på alla skins man vill använda.

Mr Jim

Jag tror koden förbjuder dom just nu att lägga till flera...men om du ber snällt att lägga till Sverige till addonen så? :)

Va säger du Jotte?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Nä Olegs killar kan ju lägga till fler men frågan är bara hur mkt jobb de ska lägga ner på något som man kan göra själv genom att editera Regement filerna.
Och sen kommer frågan, hur ska de kunna välja vilka som ska läggas med och vilka som inte ska läggas med? Det är väldigt mkt jobb för dem som de kan lägga på betydligt viktigare aspekter av simen istället.

Skulle jag be snäll så är det inte omöjligt att Oleg skulle lägga till tre kronor markeringar men det skulle kännas lite konstigt att göra det. Just nu håller de (vi) på med så många andra skaker som är långt viktigare.

[KFD]Killahead

Har en fråga till dig. När du skriver att "vi håller på med saker långt viktigare", jobbar du för Oleg Maddox? Du verkar ju ha stenkoll o alla vänder sig till dig när det är nåt som de inte kan reda ut......bara nyfiken.


PS. Är det nån som kör Dedicated server på UBI eller snackar ni bara skit på NOSIG? Skulle vara kul att flyga med/mot er nån dag. Har bara sett Weas, Loke och W.a.s.p. men det var länge sen....
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Jotte

Skrev de (vi) för att markera en "marginell" inverkan från petit moi. ;)
Nix jobbar inte för Maddox Games men känner Oleg väl sedan över 3 år tillbaka nu. Har väl den förmånen att om jag mailar får jag i allmenhet svar inom en timma, oftast nästan fortare. Har hjälpt honom samla data, ritningar och lite annat till IL-2 på min fritid, helt oavlönt.
Gillar historia och leta efter saker så det har liksom varit att få någon nytta av min hobby. Har varit bollplank för ideer en hel del också.
Jag och några andra killar ur "HQ" i LLv34 har varit inblandade i den kommande Add-on CD's Finlands del sedan drygt 2 år tillbaka. Igen data insamling av olika slag, konsultera om vilket område kartan ska täck, nödvändiga ny 3d modeller för att ge ett nödvändigt "sken" av att det är Finland osv.
En okänd kuriosa är att jag är "skyldig" till igångsättandet av 3:e parts modelleringen. (Oleg skylde på mig iallafall :) ) Resultatet blev IAR 80/81 fast Olegs killar gjorde modellen tillslut, när jag fick fatt i ritningarna. Men då hade andra börjat intressera sig för att göra 3d modeller,bla David Zurawski som gjorde P.11.
Anledningen till att det finns "bättre" saker att göra är alla nya planen som ska finslipas (och befintliga), ny kartor ska göras, 3d modeller byggas, kod för olika saker finslipas, nya features (tänker inte säga vilka ;) ) läggas till och programmeras osv.
Skulle de börja lägga till fler länder så skulle de få koda in rätt markeringar och sånt för hur många länder som helst.

Oj vilken lång post det blev av det lilla svaret. :)

UBi har uppe minst en dedicerad server. Eller hade iallafall för testning, vet inte om de är uppe fortfarande.

RAY

Oj? då får man väl tacka Jotte oxå, för ett lysande IL-2 som bara blir bättre o bättre! :p

[KFD]Killahead

Tack för svaret. Så om nån härifrån (mot förmodan) kommer med nåt exeptionellt smart som kan förbättra IL-2 så kan du framföra det till Oleg. Kanon.

Angående Dedicated server så är de fortfarande uppe, jag och [KFD]Garion spelar oftast där när vi spelar, vilket brukar betyda på helgerna i princip. När det är 30 pers inne o servern har en bra dag laggar det inte alls o då är det action! Detta är på normal realism servern, på full realism servern spelar nästan aldrig nån, jag gillar inte att det inte finns några icons, annars skulle jag spela mer där. Map icons får gärna vara off, bara man får ha vanliga icons, alldeles för krångligt att se vem som är vem annars. Jag vill ju ha mitt eget skin.....juh. Är ju inte ett "historiskt-riktigt-freak", jag spelar ju för att få mycket poäng...*blink-blink* Jotte, hehe....

I vilket fall, hoppas få se er online snart. En rejäl 4-timmars dogfight så att vi en gång för alla kan se vilka som bara sitter o snackar på NOSIG o vilka som verkligen spelar, det skulle vara nåt det!

Ops....långt svar här oxå......tja
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to