Nya Armed Assualt skärmdumpar

Started by Jotte, February 09, 2006, 06:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#64
Måste säga att de senaste veckornas skärmdumpar på Armed Assault är över förväntan för min del vad det gäller den grafiska biten.

Hoppas bara att även AI'n får motsvarande uppfräschning så att inga extra script behövs för elementära saker som supressive fire etc. och att de plockar bort den där förbannade "uber radarn" AI'n har tillgång till...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

henk

Proportionerna på gubbarna ser iaf bättre ut än tidigare.

Jotte

#66
Posttjänst


Verkar som om de kör på USAs nya ACU uniform.

Jotte

#67
Och en ny liten intervju med skärmdumpar hos FiringSquad

granQ

Multiple gunner positions on vehicles. HDR lighting, if you stare at the sun you damage your eyesight, common sense really! Simulated weapon recoil, the more powerful the weapon, the more powerful the kick. Bullet kinetic energy, different bullets travel varying distances and the damage they do is affected by distance/ricochet etc.


for example one of the really cool things about the HDR lighting we have in the game is that bright lights such as sunlight or explosions affect how well you can see the world around you, what that means in practical terms is that if you have the sun in your eyes, and you're about to ambush the enemy you put yourself at a disadvantage due to your decreased ability to see.





Sa glad dom lagger tid pa sant.. blir hel del arbete fa upp SFP 4 till armed ass niva men hellre det an "nothing changed"..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Jotte


Dubble0zero

AI som kan välja mellan att anfalla direkt eller sätta upp ett bakhåll (eller fega ur och springa iväg)...
Det låter nästan för bra för att vara sant...

Jag ser verkligen fram emot det nu...
:)
...000... =)

Jotte