News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Liten uppdatering som förmodligen inte påverkar något... jag behövs på jobbet 08-10. Jag packar bilen innan så jag kan ändå vara på Barkaby från 10:30 :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Doc

Tjena grabbar!

Vore bra om alla rotade igenom era gömmor efter 3D PCI kort, det behöver inte va jätte bra kort, det vi lånade av Torsten sist va ATI 9200. Det kan funka med det Du har Fluff, så ta med det, men för säkerhest skull, vore det bra om vi fick tag på något nyare. Löser vi inte detta blir det svårt o få prestanda på IL2.....

Det blir en IL2 kampanj baserad på DCG. Jag ,KeyCat o RedOne har testat lite med SE, men det kräver för mycket planering mellan missions för att funka.
Kampanjen utspelas runt Bastogne vid årsskiftet 44-45 så vi kommer o ha tillgång till sena fpl typer. Det blir en ren COOP kampanj där vi alla flyger på röd sida. Anledningen till Bastogne o Ardennes kartan är att den är lagom stor för o göra en kampanj som vi kommer o hinna med. Den finns både i vinter o sommar version. Där finns möjlighet till både konvojer o tåg. Det är en hyffsat 'snabb' karta, alltså inte en massa objekt som tar kraft. Anledningen till att det inte blir en hangar baserad kampanj är helt enkelt att det är för svårt för många som kommer att starta o landa.
Insällningarna kommer att vara full realism fu. Outside views On detta för att det ska bli roligare att hänga kvar för dom som blir nedskjutna och för att användas för att hitta taxi/startbana. Inga labels på fi, Dot range alla på 30km, egna labels namn o typ på 3km
Fpl typer som kommer att finnas tillgängliga för oss blir:
Spit, P38, P47, P51, Mosquito, Tempest.
Dessutom kommer vi att ha ai styrda B17, B25, C47
Vi kommer att möta:
109, 190, 262, 88, 111, 52 och Storch

Jag håller för nuvarande på o försöka optimera DCG till max objekt densitet med bra framerate, vi är några som kör lite test missons på kvällarna, så haka gärna på :)
Vi finns på NOSIG TS...

Doc

Installera IL2

Behöver Du installera inför Lanet så gör så här:

Install FB
Install AEP
Install PF
Install patch pf_patch303m.exe (100MB)
Install patch pf_patch401m.exe (141MB)
Install patch pf_v402m.exe (31MB)
Install patch pf_patch403m.exe (155MB)
Install patch pf_patch404m.exe (21.8MB)

Horizon

Tack för installationstipsen Doc, jag satt precis och kliade mig i huvudet och försökte komma ihåg i vilken ordning alla sakerna skulle in. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

någon som kan komma med en lista på vad man bör ha med sig så man kan packa ikväll?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Dator :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names