News:

No significant change

Main Menu

Någon med Force Feedback?

Started by KeyCat, December 06, 2005, 22:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Tack för infon Ray! Kanske jag inbillar mig att FFB är till mer nytta än vad det egentligen är i flygsimulatorer, verkar som många kör med FFB avstängd :-/

QuoteOm du vill kan jag prova o testa köra med 2/3 kontroller i dina favvo sims, just name em m8 för o se hur ffb funkar.

Om du har tid/möjlighet någon dag vore det lysande.... Har du IL-2 PF installerat kan det ju vara en bra början. Undrar mest om FFB effekterna fungerar på en 2:a joystick även om man flyger med en vanlig icke FFB sticka typ FLCS/TQS?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Jag hade en MSFFpro (har den kvar, men den är trasig), och det gav faktiskt lite mer kännsla när man var ute och flög, däremot så spelade jag bara Combat flightsimulator då, så jag har ingen direkt koll på hur de spelen du nämner är med FF...
Till modernare simulatorer så är det väl mer orealistiskt att ha FF än att inte ha det, eller?
I en JAS/F16/whatever modernt rör sig väl inte spaken bara för att rodret gör det...

Men det possitiva med FF är att det ger lite mer kännsla, speciellt i propeller plan där man har lite vibrationer när motorn är igång, och så skakar det rejält när man skjuter... det är alltid trevligt.. ;)
...000... =)