News:

No significant change

Main Menu

Viggen@Gefle fredag någon?

Started by griffin, December 04, 2005, 19:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Planerar att åka till Gävle och besöka Nauwa på fredag. Kommer åka över dagen.

Är det nån som vill att jag fotar nåt speciellt eller kollar nåt specifikt? Förutom att Nauwa bygger som han skall så det blir klart nån gång då... :D
snappahead

F16_Filur

Ett hemma hos reportage vore kul...

Skivsamling, Okej-posters på väggarna och sånt.

griffin

Taget!

Nauwa, u better watch out! :D

/griffin,
ambullerande Nosig-reporter
snappahead

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

En sån som man står och fräser vid, vad är det nu det kallas... ståfräs? Nej? :D

Sure, bilder av fräsen beställda!
snappahead

Nauwa

Pust suck åhhh, nu har Griffin varit här, som vanligt så ville jag ju att så mycket som möjligt skulle funka vid besöket, blev till att jobba hela natten i kabinen - resultatet = ännu mindre funkade när han kom. Man ska inte sitta mitt i natten med 10 instrument isärplockade och försöka löda ihop dom. Inne i varje instrument sitter minst 20st tunna kablar i samma färg och tjocklek, när klockan var 03.00 så lyckades jag till och med att löda i hop ändarna på samma sladd, hur bra funkar det då tro?

Nåväl, efter Griffins ankomst så började huvudet fungera någotsånär och jag hittade alla fel och lyckades rätta till dom flesta också. Det enda som inte fungerade som avsett var kursskalan i CI som gick åt fel håll samt höjdmätaren som inte hinner med vid för snabb stigning, motorn i den är avsedd för 10VDC men jag kör på 5VDC då jag för tillfället saknar lämplig kraftkälla, med rätt matning så tror jag den hinner med.

Griffin flög 3x30 minuter och jag hann med att testa en snabbis över fältet. Han hade kameran med sig och med tanke på hur många kort som togs så kommer ni som önskat bilder säkert att bli nöjda. Griffin är i skrivande stund på väg hemmåt och själv ska jag försöka sova igen den tappade natten. I morgon ska jag rätta till de kvarvarande felen i instrumenten, sen funderar jag på att börja klä skrovet med sitt skal så den ser mer ut som en flygkropp än ett skelett.

Gonatt
Nauwa

griffin

Jag vill bara tacka Nauwa för en fantastisk upplevelse. Jag var för upptagen med att ha kul för att komma ihåg beröma allt fantastiskt arbete Johan har lagt ned på simulatorn. Nu skall jag varva ned lite (för det behövs!!) och ja, jag återkommer med bilder och ett litet reportage, allt enligt önskemål.

Nauwa för fasen, ser att du är online... gå och lägg dig nu! :D
snappahead