News:

No significant change

Main Menu

Tips på AGP kort?

Started by griffin, November 10, 2005, 14:44:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Tänkte skicka mitt 9700 pro och ta nåt lite bättre så jag slipper köpa ny dator på ett tag...

Men vad skall man köpa? Om jag fattat det rätt har 6800 slutat tillverkas och är därmed ganska dyra och svåra att få tag på?

Sneglar lite på ett radeon x800xl eller möjligtvis x850xt. Det senare är dyrare och vad jag förstår marginellt bättre.

Det är ju en djungel även om man tar bort faktorerna AGP och tillgängliget och pris. Skall man dessutom ha ett kort som fortfarande går att få tag på, till ett vettigt pris och till AGP verkar det vara drygt som f...

Nån som är insatt? Vill alltså maxa prestanda utan att byta annat än grafikkortet. Att slänga 4-5 papp på ett AGP kort känns dumt, så för lite mindre än så borde det kunna att gå att få vettigt kort som håller ett tag... men vilket och var hittar jag det?
snappahead

Horizon

Jag är i precis samma sits som dig. AGP och bättre än mitt nuvarande 9500 PRO. Men jag måste vänta till i slutet på december... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag kände att jag var tvungen att köpa nytt grafikkort. Det fick bli att skaffa ett nytt moderkort+processor+gfx kort.

Kostar ju en del. Men det är himla skönt att ha ett fräscht moderkort som är uppgraderingsbart.

KeyCat

Lyfte min gamla häck med ett Nvidia 6600GT 256 MB AGP för ~1750:- för någon månad sedan. Prisvärt och funkar bra i alla de simmar jag är intresserad utav, kan rekommenderas...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Lyfte min gamla häck med ett Nvidia 6600GT 256 MB AGP för ~1750:- för någon månad sedan. Prisvärt och funkar bra i alla de simmar jag är intresserad utav, kan rekommenderas...

/Christer (a.k.a KeyCat)


Låter som ett bra alternativ till rätt pris. Synd bara att det inte är ATI, fanATIker som man är... men du lovade ju att det där kortet hade funktioner som inte ATI har, så man kanske skall prassla lite med grannfrun istället? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Vet inte hur det är med den allra senaste generationen, ATI har kanske vaknat?

Men vet att deras förra generation (jämförbar med Nvidias 6xxx generation) saknade stöd för Shader Models 3.0 som bland annat stöds i IL2 mfl.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

Funtar på nVidia 6800 gt eller radeon x800xl. Dessvärre är det förstnämnda slut överallt och tillverklas inte längre. Så det blir nog det senare. Blir nog bra
snappahead

Lupson

Har ju X800XL AGP och är helnöjd! Nackdelen är som sagt avsaknad av Shader Model 3.0, fast exakt hur mycket skillnad man egentligen ser är ju en annan femma...

Köpte mitt för 2899 i Juni och då var det video-in på den också, tror dom gått ner lite i pris nu.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X