News:

No significant change

Main Menu

Headsets

Started by Magnus, October 29, 2005, 21:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Tjena,

Är ni som har PPL precis som jag, trötta på taskiga headsets på klubben. Det saknas när du behöver eller de känns jäkliga sunkiga och funderar på att köpa ett par men vill inte slänga ut 5000 spänn..

Fick detta tips. Det jag undrar är så klart om de är något att ha. De verkar prisvärda.

http://www.airmedia.se/Headset.htm

Bax

Känner inte till märket men troligtvis är det just ett sånt headset som sitter i klubbkärran och som blir snabbt kassa. Jag skulle satsa på kvalité och då är det ju David Clarke och Peltor som gäller - dom har headsets i mellan prisklassen som funkar i ur och skur. Mina David-Clarke har jag haft i 8 år och bara bytt silicon ringar en gång. Under säkert 4 år använde jag dom oxå varje dag på jobbet och jag har aldrig varit speciellt varsamma med dom. Det kan vara bra att ha ett vanligt förekommande märke då impedanser kan skilja vilket gör att olika märken funkar mer eller mindre bra tillsammans.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Control87th

Rätt nöjd men mina Peltor (för 2100:- -01). Vad jag kommer att titta på härnäst är sådana så man har i öronen, man gör en avgjutning och får dem sedan levererade. Jag har hört mycket gott om dem.

Intercomen är jag däremot sugen på, tre av planen jag flyger saknar kom för passagerarna, 1200 är ett bra pris för en sådan :d
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

dbpetrol

Om ni menar sådana avgjutningar med mikrofon som tar upp ljudet från huvudet så funkar de kalas! Har användt sådana vid rökdykning och man hör precis vad folk säger oavsett buller runt omkring :)