News:

No significant change

Main Menu

abstinens

Started by griffin, October 10, 2005, 18:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Haha, du har så rätt så Lomez. Bra beskrivning. Jag kanske ska sluta värva folk till EVE, flickvännerna har börjat hata mig. :D

Har spelat sedan april 2005 och jag (och Jotte) är i Grey Council som är i NORAD-alliansen (New Outer Ring Allied Democracy). Vi claimar Outer Ring som vår hemregion. Är Gallente och både miner/trader/PvP'er. Gillar att blanda missions med npc-hunting och sedan lite gangs och ut och ganka smurfar från Band of Brothers Alliance. :)

För närvarande håller jag till i en avkrok av Outer Ring och minar Crokite för att bli äckligt rik. Sen ska jag köpa mig något tufft att spränga i luften.

Tur att det bara är på låtsas. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lomez

Nu tycker jag vi slopar det här samtalsämnet för annars kan något väldigt olämpligt hända., jag skall nog gå ut och gå en sväng :p

Dubble0zero

Hehe, usch..
Jag har läst om det flera gånger, och varje gång blir jag lika sugen på att börja...
men fortfarande, det har en månadskostnad, och så pluggar jag faktiskt, så jag är fortfarande lite osäker...

Men men, vi får se hur det blir nu över jul, finns det någon test grej man kan köra i några veckor när man är ledig (trotts att man borde plugga inför tentorna efter lovet)?
...000... =)

Jotte

Tur att du inte började prata om att utrusta skepp i samma post som du "claimade" Horizon, då kunde ju utomstående tro att EVE var något helt annat än det är..... :p :D

Du löser kostnadsproblemet så här 000 :
Du dricker 5 öl mindre på kåren i månaden och ersätter det med en 1 meter lång pinne som du sätter i marken och stöder pannan mot när du springer 15 varv runt den = billig fylla. :p :D

Messa Horizon din e-mail så kan han ge dig en 14 dagars pröva på nyckel. :)

Dubble0zero

#36
Hehe, jo, jag vet, det är egentligen inte ekonomin som är det allvarligaste problemet, det är tiden (man får ju heller inte ut nått av att man betalar om man ändå inte hinner spela)...
Men det där med test period låter bra... :)

Edit, för övrigt så kan ditt lilla knep gärna kombineras med en riktig fylla, då får man lite mer effekt i det hela... ;)
...000... =)

griffin

Det är just därför jag aldrig vågat prova sådana spel. Jag älskar rollspel, jag älskar att lira online med andra. Jag älskar rymden...

...men jag har barn, tusen intressen och en fru som jag tänkte fortsätta vara gift med. Så därför är det... med yttersta nervositet jag tänker prova EVE... :D
snappahead

Dubble0zero

#38
Hehe... ja, du har ju lite mer att ta hänsyn till, jag har ingen flickvän, och min familj bryr sig nog inte så mycket om jag spelar eller ej, så det enda jag riskerar är ju skolan... ;)
Fast det är klart, jag är inte överdrivet intresserad (bara lite lagom) av varken RPGs eller Science fiction (förutom starwars), så jag har kanske lättare att sluta om det skulle behövas...
...000... =)

Lomez

Grif... du kommer inte bli besviken! ;) ....   men någon annan lär bli..