News:

No significant change

Main Menu

Spelkonsoll?

Started by griffin, September 27, 2005, 09:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Tjopp!

Jo, jag har sedan en tid varit lite sugen på en spelkonsoll men har inte tyckt att det varit nåt att prioritera ekonomiskt. Det kanske det fortfarande inte är men jag tänkte undersöka lite iaf.

Har ni några tankar kring detta? Konsoller alltså, inte huruvida jag skall undersöka dem...

Lite av vad jag tänker:

* En poäng skall vara att det finns en hel del barnspel. Detta indikerar billigare, äldre konsoller typ PS2 eller GC
* En annan är att kunna streama filmer mm. Det indikerar en chippad X-box. Men går de att chippa numera när det inte är lagligt. Klart det går, men finns det folk som säljer kit och installerar etc?
* Prylnörden inom mig vrålar Xbox 360 mest för att det är nytt men å i andra sidan kommer ju PS3 förr eller senare och vissa hävdar ju att den kommer vara värd att vänta på. En annan nackdel med 360 verkar ju vara regionskodningen.

Bara lite tankar, vad har ni för några. Jag tänker mig mest konsollen som nåt för barnen men också för fredagsölen med polarna eller när PC'ns hårddiskar är fulla och man inte orkar ratta nåt flygplan eller springa omkring i BF2's världar...
snappahead

Rivvern_

I konsollträsket så håller jag ganska hårt på Playstation. Snyggast design. Bra kvalitet. Grymt sköna handkontroller. Mycket spel.

Det som är minus då är ju att spelen är så dyra. Visserligen ligger väl Xboxi samma prisklass.

Vill du ha toppkvalitet tycker jag du ska vänta på PS3. Blir nog ganska dyrt då. Men nöjer du dig med PS2:an så är ju den verkligen skitbillig nu. Och det går ju få tag i massa spel hur billigt som helst!

Jag röstar dock på PS3. Tack och hej, leverpastej.

Dubble0zero

Nu har jag inga direkta erfarenheter av konsoller över huvudtaget, men kom ihåg att OFP släpps till Xbox... ;)

I övrigt så finns väl de flesta typer av spel till de flesta konsoller, så det handlar nog mer om det finns något speciellt spel du vill spela...
Eller har jag lika dålig koll som jag tror?
...000... =)

Lupson

Vet bara att jag köpte en Xbox för 1Ã,½ år sen. Körde det medhavda Midtown Madness 3 ett tag, jäkligt kul spel f.ö., för att sedan inte röra den förrän ungefär ett år senare när jag försökte få flickvännen att lira Halo. Sen dess har den samlat damm...

...men om den varit chippad hade det nog varit en helt annan sak. Då kan den ju användas till precis allt möjligt kul. Funderar dock på att tjacka FIFA2006 när det släpps till boxen, är perfekt förfestspel.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X