News:

No significant change

Main Menu

Bilder på forumet.

Started by Rivvern_, September 27, 2005, 08:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Jag är en okunnig fan. Men jag kan ju se att vi kan lägga till bmp,jpg,txt,doc filer på detta forumet. Men bara för 5000 bytes. Kan man inte utöka detta å man kan lägga upp saker på kanske 1mb eller nåt?

Det är ju främst bilder, typ screenshots jag är ute efter att lägga upp.

deBug

QuoteOriginally posted by Snajper
Jag inser att jag låter som en otroligt gnällig fan, men det får jag ta... :D

/Kalle (Snajper).
No wories mate!
När jag ändå har dig "på tråden" så vill jag passa på att tacka för tjänsten som du har tillhandahåller för NOSIG.
Kul att höra att du kommer att fortsätta med den.

//Harry

deBug

QuoteOriginally posted by RedRiver
            Jag skulle tycket det vore assbra om vi kunde ladda upp bilder på forumet. Idag så kan vi ju inte ladda upp nånting. Och det är ju inte alltid så lätt att få upp bilderna på nätet. OCh har man dessa på forumet så stannar det ju kvar.
Jo det är ju ett litet aber att man inte kan trycka in bilder i sina inlägg, men bara ett litet aber.
Jag har löst det genom att jag kör IIS:en på min XP.
Jag lägger bara in bilden i min webroot och länkar sedan till min burk via mitt DynDNS namn.
Har fungerat bra även om det är lite mer meck.

/deBug

Rivvern_

griffin

Eller så kan man göra som jag, som alltid skall krångla till saker: FTP:a upp det till pappas webhotellplats och länka den. :D Slipper iaf Dyn DNS el. liknande. Håh, när jag flyttar skall jag ha *egen* ftp och webserver. *leka*

Ja visst ja, om jag då lyckas skaffa en helt ljudlös burk som kan stå på dygnet runt då skulle jag lätt kunna avvara några hundra GB diskutrymme :D
snappahead

Snajper

QuoteOriginally posted by deBug
No wories mate!
När jag ändå har dig "på tråden" så vill jag passa på att tacka för tjänsten som du har tillhandahåller för NOSIG.
Kul att höra att du kommer att fortsätta med den.
Inga problem, jag har ju själv intresse i området även om det var lite mer aktivt för några år sen... :)

QuoteJag är en okunnig fan. Men jag kan ju se att vi kan lägga till bmp,jpg,txt,doc filer på detta forumet. Men bara för 5000 bytes. Kan man inte utöka detta å man kan lägga upp saker på kanske 1mb eller nåt?
Det skulle ju gå att göra, men vi har återigen problemet med upphovsrättsskyddade filer, jag vet att jag är slö, men jag vill inte ha det ansvaret, sorry. :-(

QuoteEn liten fråga vid sidan om. Om det skulle skita sig med nånting, finns det backup för forumets databas så att den går att flytta vidare?
Det finns en backup, p.g.a. vissa omständigheter så tas den inte varje dag, men det skulle vid en krasch gå att bygga upp ett hyffsat uppdaterat forum inom ett par dagar (om hårdvara finns tillgängligt).
Vad gäller databasen så säger jag som Mr.Jim och jag kom överens om när vi började, han "äger" databasen, eller närmare bestämt, han "äger" allt som har med NoSiG-forumet att göra, html och databasen. Detta mest för att jag är lat, han kom på idén, och om han skulle vilja hosta forumet på ett annat ställe så sätter jag mig inte på tvären utan tackar för mig och lämnar ut ALLT som behövs för att få igång det. Och som information kan jag säga att databasen idag är drygt 21MB stor.

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Andreas

då skulle det ju utan problem gå att få plats med den på nosig.se
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Snajper

QuoteJag är en okunnig fan. Men jag kan ju se att vi kan lägga till bmp,jpg,txt,doc filer på detta forumet. Men bara för 5000 bytes. Kan man inte utöka detta å man kan lägga upp saker på kanske 1mb eller nåt?
Det skulle ju gå att göra, men vi har återigen problemet med upphovsrättsskyddade filer, jag vet att jag är slö, men jag vill inte ha det ansvaret, sorry. :-(

/Kalle

Va litar du inte på oss?!?!  ;) ;)
Jag förstår dig helt och hållet! Tack för att du har servern i allafall! Det funkar ju klockrent!

BTW: Lirar inte du nåt? Har ju aldrig sett till dig på TS eller dylikt.