News:

No significant change

Main Menu

Gissa filmen

Started by Horizon, September 25, 2005, 13:24:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Faen den var svår! *tänka tänka tänka*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

Hmm fast Phlerp, jag tror du har rätt ändå men det är inte Matt Damon utan en kille som hamnar extremt lågt  på ett visst index...
Odi profanum vulgus, et arceo

Phlerp

deBug

Kom igen nu grabbar, jag tog det på första bilden.
Delta gänget ! (National Lampoon's Animal House)
Eftersom Flärpen var före mig så får du ta den vidare.

//debug

griffin

Animal House it is! Eller "National Lampoons Animal House" som den fulla titeln är. På svenska "Deltagänget". Filmen är från -78 och är väl collegefilmernas collegefilm.

Typen i gul tröja är Kevin Bacon, hans första roll enligt IMDB. Killen på nedre bilden torde vara bekant, John Belushi (Blues Brothers) spelandes Bluto Blutarsky med förkärlek till sprit och nakna kvinnor.

Andra roller i filmen spelas av bl.a. Donald Sutherland (behöver väl knappast presenteras), Tim Matheson (extra poäng till de som kan fler filmer han spelat i, inget tjuvkik i IMDB) samt  Katie Allen (hennes första roll med, annars känd från tex Indiana Jones I).

Jag som har barnslig humor och älskar både Donald Sutherland och John Belushi har sett filmen kanske lite för många ggr för att anses normalt. :D

edit: DeBugs inlägg fanns inte när jag påbörjade min post...
snappahead

Horizon

Öh... okej... tänkte att vi kan ha lagom lätta filmer alltså... inga nördgrejor nu... :)

griffin

Det är inga nördgrejor, det är kultur ffs! Och jag har mer kultur på lager, så det så.
snappahead

Horizon