News:

No significant change

Main Menu

Ska jag köpa en X52:a?

Started by Viggo3, September 09, 2005, 11:23:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Tja, om jag skaffar en X-52 är min X-45 till salu. Var bor du och vad vill du ge för en tämligen fräsch sådan? PM:a mig enklast..
snappahead

griffin

En sak, om man nu är sugen på en X-52, hur vet man om det är en "ny" så att den inte har den dåliga spaken? Finns det nåt versionsnummer, nåt datum eller nåt man kan gå efter?
snappahead

Mupp

Bra fråga. En tråd google tyckte passade fint säger att serienummer < S00245477 har den äldre firmware med dödzonen (feature, inte bug enligt saitek). Jag har lägre, och jag har dödzon. Tänkte inte så mycket på det i början, men det dröjde inte alltför länge innan jag började svära. Så en sån spak vill du inte ha, men jag skulle gissa att dom som säljs nu på ställen med lite omsättning är av det nyare slaget.

Rivvern_

Du kan nog byta den om garantin är kvar.. Jag samlade ihop alla fel jag hittade och skickade tillbaks den. Detta är den tredje x52:an jag har och den funkar som den ska! Saiteks forum är lite roligt. Alla som säger att det är typ nåt fel på den får till svar: "Send it back where you bought it."  :P

griffin

Ja, jädrar. Ja, antingen stöter jag på nån butik som har den billigt men troligtvis blir det komplett. Men men, jag har inte bestämt mig alls än, bara sondrerar terrängen :D
snappahead